Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda 1000 MB RCC (Evo 5)

31. 8. 2008

Škoda 1000 MB prošla dalším stupněm vývoje a již bylo na čase i změnit zastaralý název soutěžního speciálu určeného pro Volný pohár (VPRC) na nový, určený pro Rallyecup, tedy RCC ( Rallye cup car). Změny doznal podvozek a brzdový systém a plnění motoru.

Podvozek : Změn doznala zejména přední náprava. Původní zkrutný stabilizátor byl nahrazen novým o průměru 18 mm, byla nahrazena všechna gumová pouzdra spodních ramen za tvrdší provedení, změn doznalo i uchycení hřebenového řízení, zejména jiné silentbloky a zesílené oko druhé objímky. Také jsme přešli na jiné obutí a sice na pneumatiky Maxsport, které se v kategorii cenově dostupných ukazují jako podstatně lepší, než původní obutí.

Brzdy: Přední kotouče sériového provedení byly vyměněny za děrované kotouče Ferodo s brzdovým obložením od stejného výrobce. Postupně jsou vyměněny sériové brzdové hadičky za teflonové s nerez opletem , nejdříve na zadní nápravě, kde byl již v minulosti zaznamenán problém s tím, že kapalinová ruční brzda trhala sériové hadičky z holendrů.

Motor : Plnění motoru je zajištěno karburátorem Pierburg přetryskovaným a upraveným od fy Schwejk Motorsport. Vyřešilo se nepříjemné odlévání v zatáčkách, ale optimální nastavení je stále ve zkouškách.

Věříme, že tyto drobné úpravy posunou "Škůdku" zase o kousíček dopředu, i když, opět se ptáme " a bude to stačit" ...?