Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přes avizované ukončení vývoje VPRC přeci jen dojde k určitým změnám pro sezónu 2008, které se eventuelně mohou do budoucna považovat za další evoluci. Kolektiv techniků HRT zvážil jistá technická řešení a došel předběžně k těmto závěrům:

Je třeba upravit podvozek a sice snížit jeho přední část a naopak o kousek podložit zadek při stejném zachování tuhosti pérování. Dále dojde ke změně uchycení sedačky jezdce a jejímu následnému posunu vzad, tato úprava si vyžádá poměrně složitou přestavbu rámu. Touto změnou je příslib lepší ovladatelnosti pedálů brzdy a plynu, kdy v nynější situaci je téměř nemožné brzdit a ovládat plyn pravou nohou současně. Zároveň bude odstraněna ruční brzda s lanovody a bude plně nahrazena brzdou hydraulickou přímo vloženou do zadního brzdového okruhu, čímž dojde konečně k její plné funkčnosti, jejíž současný stav nedovoloval její užití v určitých pasážích tratí, což samozřejmě někdy zapříčínilo časové ztráty. Nezanedbatelnou změnou bude také přechod na jinou značku pneumatik. Od nasazení pneumatik Matador společně se silnějším předním stabilizátorem si slibujeme větší stabilitu  vozidla v zatáčkách.

  Toto byl předpoklad a nyní, co se stane skutečností. Úpravy na podvozku jsou jasné a provedou se tak, jak bylo předpokládáno, tedy snížení přední nápravy a podložení zadní. Přechod na  jiné pneumatiky nám bohužel překazila firma Continental, která koupila Matador a ihned zastavila výrobu sportovních pneumatik. Micheliny jsou pro nás zatím nedostupná zaležitost, při ceně přes 4000 Kč. Zamontování ruční hydraulické brzdy je již ve stádiu příprav. Dále dojde ke změně ukazatelů hodnot oleje, tedy teploměru a tlakoměru. Ke změně uchycení sedačky nedojde, ale budou upraveny pedály a změněn převod u ovládání plynu, prědevším ke zkrácení jeho chodu. Poslední a nemalou úpravou projde motor, budou namontovány větší ventily, dojde k úpravě karburace a zapalování . Snad to nějaký koník přinese navíc. 

Doufáme, že správným rozvržením prací a následným dodržením jejich časového harmonogramu bude v nové sezóně tento vývoj jen ku prospěchu a posunu naší techniky zase o něco vpřed. Nyní již s určitostí můžeme říct, že do nové sezóny vyjede Škoda 1000 MB VPRC Evo 4.

​V dubnu 2017 proběhly na vozidle další inovace, kdy po osazení tlumiči HP racing, přibyly na zadních táhlech kyvných ramen unibaly. Mezi předními tlumiči byla doplněna vzpěra a na brzdovém systému proběhla záměna brzdových hadic za vysokotlaké (nerezovým drátem) opředené silikonové hadice.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pneumatiky

(Balů, 4. 1. 2008 18:53)

Bohužel, naše plány ohledně obutí jsou překaženy. Matador koupila společnost Continental která z nepochopitelných důvodů ruší výrobu sportovních pneumatikk a podporu automobilového sportu. Proč dělat něco, co má komerční úspěch a nebo je třeba, aby ten úspěch měl někdo jiný? Dohodnout se dá všelicos, peníze jsou mocný nástroj...