Škoda Favorit 136 L / Mk2
Tento automobil byl původně postaven v roce 1995 ze sériového vozidla ŠKODA Favorit 136 L r.v. 1988 podle homologačního listu pro sk. N. V letech 1996 až 1998 se zúčastňoval M ČR v rallye.
V zimním období roku 2012 proběhla rozsáhlá přestavba, spočívající především v použití silnějšího motoru a lépe odstupňované převodovky. Hmotnost byla snížena o cca 40 kg použitím organických skel a dalším odlehčením skeletu vozidla.
Specifikace pro rok 2012:
Karosérie: vybavena bezpečnostní konstrukcí splňující podmínky přílohy J FIA. Lehké zasklení bočních a 5. dveří makrolonem.
Motor: Škoda 1 398 cm3, OHV, 8V Stavba Tomáš Fojtíček. Cca 90 kW / 7500 ot. Vačková hřídel 304°/304° Kreibich, kovové těsnění pod hlavou, rozdělovač s Bosch kladívkama a křivkou Bosch, cívka upravovaná typ "Bosch", náplň Castrol motorsport 10W-60, karburátor Pierburg s úpravou okruhu sytiče a I. a II. stupně,difuzory 22 - 26, vzduchový filtr molitanový UNI
Převodovka: šestistupňová + 1 (6 dopředu, 1 dozadu),šikmý zub, skládaná Karel Ulbricht, ozub. kola výroba p.Sixta. Stálý převod 1:4,117. převodové poměry 1-3,3076, 2-1,9130, 3-1,3571, 4-1,13885, 5-1,0256, 6-0,9500 vše řazeno synchrony, zpátečka lankem.
Výfuk: kompletní pro skupinu A5 provedení bez katalyzátoru
Podvozek: výškově stavitelné pružící a tlumící jednotky HP Sporting pro skupinu A, uložení v unibalech
Vnitřní vybavení: čtyřbodové pásy SPARCO 3 palcové, sedačky SPARCO SPRINT, ruční HP SPARCO 2 kg prášek
Základní spotřeba: 15 -25 l/ 100km podle profilu tratě a nastavení
Maximální rychlost: cca 175 km/h podle použitých převodů a kol
Používané pneumatiky:
suché: KUMHO C03 180/530 - R13 K60 vpředu K21vzadu (popř. K21/K11)
mokré: Maxsport 185/ 65 - 13 přední střední směs, zadní měkká směs
Specifikace do roku 2011:
Škoda Favorit 136 L N
Karosérie je vybavena bezpečnostní konstrukcí splňující podmínky přílohy J FIA.
Motor (do konce roku 2011): základ Š 136 L, 52 kW / 5400 ot., vačkový hřídel 285/285, komprese 10,5:1, karburátor Pierburg s úpravou okruhu sytiče a I. a II. stupně, vzduchový filtr molitanový UNI
Převodovka (do konce roku 2011): šestistupňová ( 5 dopředu, 1 dozadu ) originál Pick-up
Výfuk: kompletní pro skupinu A5 provedení bez katalyzátoru
Podvozek: výškově stavitelné pružící a tlumící jednotky HP Sporting pro skupinu A, uložení v unibalech
Vnitřní vybavení: čtyřbodové pásy SPARCO 3 palcové, sedačky SPARCO SPRINT, ruční HP SPARCO 4 kg prášek
Základní spotřeba: 12-17 l/ 100km podle profilu tratě a nastavení
Maximální rychlost: cca 165 km/h podle použitých převodů
Používané pneumatiky: MATADOR 160/530 - 13 SM-2 vpředu vždy o stupeň tvrdší než vzadu, Maxsport 185/ 65 - 13 přední střední směs, zadní měkká směs - na vodu, Vraník 165/70 - 13 SPORTCROSS - na nezpevněný povrch.
Oproti výše uvedené fotografii je v současné době v týmových barvách.