EURO VP Teplice a aktualizovaný plán na podzimní část sezóny
Tato soutěž byla ředitelstvím zrušena pro malý zájem posádek. Ne, že by se jednalo o nezajímavou trať, ale na této situaci se podepsalo hned několik věcí. Především:
1) V době útlumu soutěžní činnosti v Čechách je velice odvážné pořádat soutěž, která se termínově kryje se soutěží Poháru ČR v rallye ( Lužické hory ) a současně se soutěží Volného poháru ( Světlá nad Sázavou ). V Čechách není dostatečný potenciál, aby bylo možné obsadit 3 současně se jedoucí podniky, navíc posádkami, které se v mnohých případech zúčastňují všech těchto tří seriálů.
2) Na špatném hodnocení Teplic se podepsal znovuvzkříšený ročník 2005, kde se stalo mnoho organizačních chyb a podcenění situace z pozice ředitele a hlavního sponzora akce a bude to ještě chvíli trvat, než si pořadatel vylepší reputaci u posádek a přesvědčí je o tom, aby přijely.
3) Třetím nedostatkem je nedostatečná informovanost potencionálních účastníků. Informace o nadcházející soutěži byly podle mne roztříštěné ( na stránkách Marionetty - kdo by to tam hledal?, stránky Teplic až do začátku června až tragicky neaktuální - stále nabízející na aktualitách pouze tendenční článek z roku 2005 o vrhání se diváků do tratě ). Jak jsem si dělal soukromou anketu na VP Pardubice ( necelý týden před Teplicemi ), tak o teplickém EURO VP věděli pouze místní - v Teplicích bydlící soutěžící - a jinak nikdo další ( někteří si dokonce i pletli Krušné hory s Lužickými - což je ještě navíc zeměpisný problém ).
Myslím si, že EURO VP Teplice, soutěž s velice pěknými tratěmi, má své místo v kalendáři rallye, bude to však ještě běh na dlouhou trať, aby přesvědčila ( a přilákala ) zájemce z řad soutěžních týmů. Je to škoda, podle toho, co bylo publikováno, by se jednalo o naprosto neotřelé svezení v prostoru Krušných hor, na tratích bývalé SKLO UNION TEPLICE. Pro EURO VP Teplice hovoří ještě jedna zdánlivá maličkost: po odvolání jarní rallye se v Teplicích toužebně očekával K4 Pohár v rallye 13. srpna. Už teď je jasné, že ani tento pohárový závod se nepojede, a tak nám na teplicku už ubývá pouze říjnový rallyesprint - zájem diváků bude jistě enormní - ale chce to včasnou publicitu. No, uvidíme...
VZHLEDEM K TĚMTO SKUTEČNOSTEM BYLO NUTNO UPRAVIT PLÁN PODZIMNÍ ČÁSTI SEZONY:
* 9.9.2006 Rallyesprint Hořovice ( jednodenní rallye typu sprint - 5. kolo VP ), délka tratě cca 220 km, délka RZ cca 70 km, všechny etapy denní. Zde chceme dojet s oběma vozy, navíc ve skupině H1 bychom chtěli výrazněji zabodovat do celkového hodnocení ( prozatím jsme 14. ve třídě H1 do 1200 ccm a to je výsledek, který není možno akceptovat ).
** 28.9.2006 IC WEST historic Václavská rallye ( jednodenní akce typu vícekolového sprintu v okolí Kramolína - čtvrtek. Zde bychom chtěli porovnat výkony ve třídě A1 našich dvou vozidel Š1000 MB VPRC a Š Favorit 136 L N ( ale i to je zatím nejisté, protože pořadatel vypsal třídu H1 do 750 ccm - tak proč to nevyužít ? ). Nakonec jsme se rozhodli pro WRC, bude nás ve třídě asi jen tak tak - 5 aut. Startovné je Kč 1700 pro SA auta a Kč 1500 pro HA auta . Pojistku zařizuje pořadatel a úrazovku si musíme sjednat sami. Jedna RZ délky cca 5 km. Trénink se koná hned brzo ráno od 6 hodin a jak je v Mistrovství světa běžné - pouze 2 průjezdy, dopoledne se jede 3x tam a odpoledne 3x nazpět - tzn. 30 km RZ a plus 10 km přejezdy do servisu, který bude v obci Kramolín ). Máme zajištěno ubytování v motelu Pyramida v Nepomuku na středu a čtvrtek večer. Vyhlášení proběhne ve vyhlášené hospodě U Kubátů, kde mají ty nejdražší guláše ve střední Evropě. V současné chvíli - 18.9.2006 v 15:10 hod - je na startovce 70 aut!!!!
**** 27. - 28.10.2006 IV. ročník Rallye Střela (dvoudenní rallye - pátek noc 2x1 RZ, přeskupení podle dosažených časů, sobota den 3x3 RZ ). Jedná se o klubovou akci otevřenou pro všechny zájemce, požadovaná technika je na úrovni VP 2005 minimálně - tzn. odpadají tím dohady, zda se může jet s naším VPRC nebo ne. Tak, jak jsme očekávali, pojede se v okolí Žihle ( takže už máme trať napsanou od jara - hurá !!! ), Tisu, Lubence a Chyše. Je to opravdu krásná trať, doufám, že bude aut dost. Trať bude kompletně uzavřená ( včetně servisní zóny na place u firmy Tondach - asfalt ), start bude u Penzionu v Nových Dvorech a vyhlášení v kulturáku v Žihli, nebo na rampě u penzionu ( podle počasí ). Servisní přestávky budou poměrně dlouhé, a tak bude jistě mnoho prostoru pro návštěvy diváků, sponzorů a na diskusi s nimi.
O případných změnách v plánu a o praktických dopadech nového silničního zákona na naši činnost vás budu průběžně informovat.
TENTO ČLÁNEK JE PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZOVÁN NA ZÁKLADĚ INFORMACÍ OD POŘADATELŮ!!!!!!!!!!!!!!!!!