Jdi na obsah Jdi na menu
 


Testování v sobotu 25.11.2006 v Sedlčanské kotlině

27. 11. 2006

V sobotu 25. listopadu 2006 proběhlo veřejně přístupné týmové testování. Využili Obrazekjsme nabídky AK RAC Sedlčany a jezdili jsme na rallyecrossové trati na jejich závodišti v Sedlčanské kotlině.

Začátek akce se oproti předpokladu posunul z  8:30 hodin  na 9:00 ( zdrželi jsme se trochu nakládáním ), ale těsně po deváté to opravdu začalo. Šotolinová část tratě byla dost mokrá, ale po odstranění několika nebezpečných kamenů  jsme zjistili, že  správce slovo dodržel, pěkně jí upravil a že to bude opravdu pěkné svezení.

ObrazekJeště než jsme přijeli, již na nás čekal Tomáš Klokočník se svým týmem, přivezli si tréninkového žigula. Vedoucí týmu se s nimi krátce přivítal, složili jsme auta a po nezbytném zahřátí jsme začali jezdit. Během jednoho kola na trati už byla všechna tři auta sobě podobná jako vejce vejci a přihlížející je poznali pouze podle stylu jízdy a zvuku. V jednotném hnědoblátivém  provedení jsme  během dne absolvovali všechny plánované jízdy, při kterých se vyskytly drobné problémy u VPRC : váznoucí spojkový válec, poškození obou pravých disků kol o kameny a u Trabanta specifikace WRC došlo k proražení pravé přední pneumatiky ( tímto děkujeme Martinu Šimákovi za zajištění opravy v sedlčanském pneuservisu ).

V jádru se dá říci, že se nejednalo o klasické testování, příliš jsme neladili, pouze uObrazek VPRC tlak v zadních gumách a vůle na ložisku spojky a u WRC jedna kontrola svíček za přítomnosti ZweitaktObersturmbahnfuhrera Oldy. Byly to spíš zkoušky na výdrž techniky a ty dopadly na výbornou. Najezdili jsme takřka 150 km ve smíšeném terénu ( 50% asfalt + 50% šotolina ) každý, povozili návštěvníky, pojedli, popili..., ale hlavně jsme se ujistili, že technika je na sezónu 2007 připravena na výbornou. Natočili jsme spousty materiálu pro náš připravovaný film. Vznikly opravdu unikátní záběry z obou vozů,  také známé pohledy kamery od podlahy vozu směrem na jezdce, které známe ze světa WRC . Teď už nás čeká kompletní rozborka obou vozů, důkladná kontrola všech podvozkových, motorových a transmisních dílů, umytí, proměření, doladění vůlí a sborka, jarní testování - asi zase v Sedlčanech někdy začátkem března  a o velikonocích opět vyrážíme ( viz článek Pořadatel Kramolína...).

Šéf vývoje Hnáta zhodnotil testování  slovy: " Při sobotních zkouškách jsme došli k závěru, že za problémem nedostatečné adheze zadních pneumatik VPRC bude Obrazeknesprávný tlak huštění. Odzkoušeli jsme dvě hodnoty tlaku a adheze se v druhém případě značně zlepšila. Ve věci spojkového válce jsme závěry již učinili. Při současných tendencích v soutěžích VP je kvalitní šotolina čím dál tím více ojedinělá, proto beru jako přínos - pro odzkoušení techniky a jezdeckých návyků - tuto možnost zde, v Sedlčanech, a děkujeme touto cestou místním lidem z RAC. Trať byla pěkně připravena, přesně pro naše potřeby, takže jsme se mohli soustředit pouze na úkoly, které bylo třeba zvládnout. Kladně hodnotím především výrazné zlepšení jezdecké souhry Balů s technikou VPRC, inovované uložení agregátu u EVO 3 specifikace WRC a výsledky zatěžkávacích zkoušek techniky - podvozků a transmisí. Jdeme správnou cestou a věřím, že již závody o velikonocích  naznačí výrazné zlepšení výkonnosti obou vozů a tím i posun ve výsledkových listinách obou našich posádek. Úkoly jarního testování jsou již teď jasné: důkladně odzkoušet a odladit třetí vůz - Moskvič AZLK BPK, jehož stavba v současné době již probíhá v  karlínských dílnách. Pokud nedojde k nějakým nečekaným technologickým komplikacím, měl by se premiérově  postavit na start v Sedlišti."

Na otázku, co myslí šéf vývoje těmi "závěry ve věci spojkového válce", odpovídá materiálový vedoucí Balů lakonicky: " Vyměnit..."

Myslíme si, že se akce vydařila a že se všem zúčastněným líbila, škoda jen, že se nedostavili všichni sponzoři a další pozvaní hosté. Přišli jste o hodně...

 

Náhledy fotografií ze složky Sedlčany 2006

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

for Hnáta

(Petr TRT Liberec, 28. 11. 2006 11:33)

Jo aha, tak už to vím, už jsem si to přečetl na jiném místě....tak to je pakárna..

for Hnáta

(Petr TRT Liberec, 28. 11. 2006 11:28)

Jo,jo chlapci, jen laďte ať Vám to pořádně jede a jsou z toho nějaký těsný souboje - takhle je to jako DAKAR :-)). Původně jsem chtěl postavit na příští rok novou káru, ale z "organizačních" důvodů z toho asi nebude nic...No tak to zase na jaře vytáhnu ze zahrady z kopřiv, ponatírám orezlý místa a hrrrr na Vás....:-)))))
P.S. Co takhle naše třída ve VP. Nevíš něco? Nesondoval jsi situaci na vyhlášení v HB?

re pohledy

(Hnáta, 28. 11. 2006 11:19)

Doufám, že zpříma do očí...

Pohledy Lindovky

(Balů, 28. 11. 2006 10:48)

To Hnáta.Buď rád, že ti koukala na nohy, to mne při nastupování koukala úplně jinam a dost zblízka.

Re testování - lindovka

(Hnáta, 28. 11. 2006 8:19)

Tak ty mi koukáš na nohy??? To by ses mi mohla dívat taky na zuby a to už bude jako na koňském handlu.

testování

(lindovka, 27. 11. 2006 23:49)

I přes neobvyklý nástup do vozu (díky Emilovi) jsem si to super užila a konečně se se svým fárou i pořádně povozila. Slibuju, že se budu snažit nepředbíhat, aby i další Tvoje výkony byly stejné. V Trabantu se přiznám jsem moc ven nekoukala, protože mne podstatně víc zajímala souhra Jirkových nohou a rukou.A jeho vyvrácená noha na plynu a brzdě se opravdu hnedtak nevidí. Pánové díky.

Testování

(Balů, 27. 11. 2006 9:40)

Za sebe mohu dodat, že jsem si opravdu celé testování řádně užil, moc se mi to líbilo a diky nedostatku šotolinových RZ ve volném poháru, se takto svezu málokdy.Doufám, že všechni , které jsem svezl byli spokojeni, potěšilo mne kladné hodnocení mého stylu panem Blahoutem, kterého jsem měl tu čest povozit.