Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zhodnocení sezóny 2006

30. 1. 2007

Pokud se, s odstupem času, zamyslím nad právě proběhlou sezónou, nezbývá mi než ji hodnotit jako spíše úspěšnou. Naše působení - především ve Volném poháru - je nutné rozdělit  na: a) stránku technickou, za b) stránku organizační a za c) stránku výkonnostní. Ne vše, co jsme si naplánovali, se nám také splnilo, ale splnilo se především to základní.

Ad a) U VPRC je jasný a výrazný nárůst spolehlivosti a výkonnosti. Když bychom porovnali jarní Hořovice a podzimní Václavskou rallye, vyvinuli bychom zbytečnou činnost, protože bychom porovnávali neporovnatelné. Na jaře jsme se potýkali s nespolehlivostí subdodavatelů, s nekvalitou náhradních dílů a obecným nedostatkem času díky  nedodržení lhůt a slibů právě těch subdodavatelů. To, že tato situace měla především neblahý vliv na psychickou pohodu posádky a odladění WRC, je nasnadě. Přestože ve finále takřka všichni členové realizačního týmu ( RT ) spojili své síly, výsledek v podobě dojeté soutěže se nedostavil. Zkušební závod - Rallye Žihle - byla zrušena a celá tíha odzkoušení techniky se přesunula na jarní Hořovice, kde VPRC absolvoval čtyři rychlostní zkoušky a WRC po nouzové opravě druhý den v roli předjezdce. Na druhém podniku v Pardubicích se zopakoval problém s vloženými válci u VPRC a po několika RZ byl nucen odstoupit. WRC dojel na 6. místě ve třídě do 1200 ccm. Přes léto se podařil problém s motorem u VPRC odstranit a na podzimních Hořovicích poprvé dojel. WRC se opět umístil na 6. místě ve třídě do 1200 ccm. Na IC WEST Václavské rallye se VPRC během závodu pohyboval na čtvrtém místě ve třídě, které po pár drobných chybách v rozpise a při komunikaci opustil a dojel v konkurenci takřka 20-ti vozů na 8. místě  (třída do 1350 ccm). WRC vyhrál třídu do 750 ccm. Završení vzestupné tendence výkonnosti a spolehlivosti obou vozidel bylo přerušeno předčasným  ukončením závodu v Žihli, kde WRC po noční části končil na 3. místě ve třídě do 700 ccm. V celkovém hodnocení VP 2006 se WRC umístil na 11. místě ve třídě do 1200 ccm a v neoficiálním pořadí Trabantů vyhrál.

Ad b) Po stránce organizační se podařilo pozměněním složení stmelit  RT do několika nadšenců, kteří jsou schopni ve většině situací obstát na výbornou. Každý člen RT ví kam sahají jeho kompetence, za co zodpovídá a co zajišťuje. Osvědčily se nám i pravidelné koordinační schůzky většinou v hospodě "U Gullivera", kde vždy před jednotlivým podnikem probereme detaily akce. V této věci především oceňuji neutuchající stmelující činnost především Balů a Pindi a obětavost při práci servisu - Sýkorky a Dejmala. Drobné nedostatky v logistice řešíme důslednou zimní inventurou přepravovaných věcí a manuály k jednotlivým přepravním kontejnerům.

Ad c) To, že Lindovka obdržela cenu " Spolujezdec roku 2006 ", je možná pro nezasvěceného čtenáře těchto stránek úsměvné, ale obdržela ji po zralé úvaze na základě své práce na místě spolujezdce. Nejvyšší nárůst v souhře posádky je patrný především ve VPRC a odráží se především ve výsledcích. Je jasné, že když technika pracuje spolehlivě, je psychická pohoda posádky předurčující pro kvalitní výsledek. Posádka Hnáta - Pytlák, myslím, odvedla běžný standard a odměnou za to jí byla meta nejvyšší na IC WEST.

Závěrem bych chtěl vyjádřit uspokojení nad právě minulou sezónou. Výchozí situace při vstupu do šampionátu VP 2006 nebyla nejlepší především z hlediska připravenosti techniky. Přesto se podařilo konsolidovat práci RT na vysoké úrovni a tato úroveň bude jistě dobrým odrazovým můstkem do sezóny 2007.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář