Jdi na obsah Jdi na menu
 


eRZetka Beroun - neděle 18. listopadu 2007

19. 11. 2007

Na závěr sezóny se v neděli 18. listopadu jela berounská Erzetka. Jednalo se o technický asfalt vylepšený zvláště v lesních úsecích celodenní vlhkostí z předešlého dne. Na start soutěže nastoupilo 84 posádek všech vypsaných tříd.

Servisní zóna  v berounských kasárnách byla až na nedostatek počtu mobilních záchodů plně vyhovující, byla nedaleko startu do RZ 1,2,3 a cíle RZ 4,5,6, takže pokud měl někdo při testu nějaký menší problém, mohl ho během 30ti minutového servisu po každé jízdě, vyřešit.

Obrazek

Posádka Pinďa - Dejmal jedoucí jako předjezdci s Moskvičem, plně splnila svůj úkol o "ledové" špionáži, a podávala nám informace nejenom o aktuálním stavu povrchu, ale i o umístění radaru Policie ČR v obci Hýskov.

Obrazek

Posádka Hnáta - Balů dojela na druhém místě ve třídě trabantů 13 sec za posádkou Rechrt - Mariánek s dravě jedoucí Kašparovou zelenou dělovou koulí.

Ale podrobně k celému dni...

Už na ranní rozpravě jsme byli ředitelem soutěže upozorněni na několik velice nebezpečných míst, která by v případě vypadnutí z trati znamenala pád po poměrně strmých stráních do širokých údolí povodí Berounky. Pořadatelé zvláště tato místa označili několika kilometry "mlíka", takže jsme byli i včas upozorněni, že se blížíme k některému takovému místu. Začínalo se na vyloženě mokrém asfaltu, takže naše volba ohledně pneumatik byla jasná.

Už v prvním testu vypadlo několik posádek především kvůli různým výletům do lesních roklí.

Pořadí po RZ 1: Beroun - Stradonice

1. Lukeš - Bartůněk          5 min 07,2 sec

2. Donát - Stibor             + 2,3 sec

3. Rejchrt - Mariánek      + 7,6 sec

4. Jirák - Vaňková          + 1 min 57,5 sec

Obrazek

Posádka Lukeš - Bartůněk byla za cílem venku, Donát se Stiborem začínali opatrně a Jirák - Vaňková tři zatáčky před cílem vypadli z trati a prakticky se tímto připravili o bednové umístění.

Lukeš: "V té poslední zatáčce se mi to přetočilo a vyjeli jsme ven, o něco jsme chytli a praskly nám svody."

Donát: "Jeli jsme to stylem "přizdisráč", musíme zrychlit, potřebuju si zvyknout na jinou stopu mokrých gum, jedu na nich poprvé. Taky nám na startu odešel interkom..."

Obrazek

Vaňková: "V tom vinglu z lesa před skokem jsme se přetočili a trefili jsme nějaký sloupek od plotu, nikde žádný diváci....prostě já to auto neunesu..." 

V servisu Lukeš shání svody, aby mohl odjet ještě druhý test alespoň v náhradním čase.

Pořadí po RZ 2: Beroun - Stradonice

1. Donát - Stibor              10 min 07,7 sec

2. Lukeš - Bartůněk          + 9,7 sec

3. Rejchrt - Mariánek       + 10,9 sec

4. Jirák - Vaňková           + 1 min 49,3 sec

Obrazek

Lukeš: "Na startu se nám to ulilo a nechtělo to odjet."

Donát: "Chrchlalo nám to až za první retardér, nemůžu prudce přidat na startu, musím to zvolna rozjíždět. Navíc nahoře mávají pořadatelé jak zběsilí a ta škodovka přitom byla úplně celá mimo silnici, ztratili jsme tam, protože jsem ho ( toho havarovaného ) v té mlze hledal, kde se jako válí na silnici...nebo co."

Rejchrt: "Nahoře byla pěkná mlha."

Posádka Donát-Stibor se probojovala na první místo, jinak setrvalý stav.

Pořadí po RZ 3: Beroun - Stradonice

1. Donát - Stibor             15 min 07,3 sec

2. Rejchrt - Mariánek       + 2,9 sec

3. Lukeš - Bartůněk         + 30,9 sec

4. Jirák - Vaňková           + 1 min 38,4 sec

Posádka Jirák-Vaňková se snaží stahovat ztrátu z prvního testu, ale na tak krátkých testech je to velice těžké. Lukeš se díky svíčce propadá na třetí místo.

Donát: "Tak jsme tam nahoře udělali divadlo hasičům, doufám, že to bude hezky vidět na onboardu."

Lukeš: "Nejede to..."

Následoval sedmdesátiminutový servis, který jsme spojili s obědem - grilovanými karbanátky a klobásami. Snažili jsme se spočítat spotřebu a zjistili jsme, že nám nebude stačit benzín a že budeme potřebovat alespoň ještě pět litrů. Dopoledne jsme skončili na prvním místě s náskokem necelých 3 vteřin.

Obrazek

Pořadí po RZ 4: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek           19 min 46,8 sec

2. Donát - Stibor                    + 4,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk               + 40,7 sec

4. Jirák - Vaňková                 + 1 min 42,1 sec

Posádka Rejchrt-Mariánek výrazně zrychlila a odskočila zbytku třídy Trabant výrazným způsobem.

Donát: "Jede to, ale dolů tím lesem moc nejedu já..."

Pořadí po RZ 5: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek          24 min 21,7 sec

2. Donát - Stibor                   + 9,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk              + 53,1 sec

4. Jirák - Vaňková                + 1 min 46,2 sec

Vypadá to tak, že Rejchrtův finiš je neudržitelný a že - pokud se nestane něco neočekávaného - také vyhraje.

Donát: " Rejchrta už nedoženeme, poslední průjezd jedu na jistotu, Petr si naplánoval pohár, tak to budeme chtít dojet na druhém."

Pořadí po poslední RZ: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek           28 min 56,8 sec

2. Donát - Stibor                   + 13,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk              + 1 min 24 sec

4. Jirák - Vaňková                + 1 min 50,6 sec

Přestože posádka Donát - Stibor cca po kilometru trati jede na dohled za Lukešem, přesto tato motivace není dostatečná a na pořadí se už nic nemění.

Lukeš: "Hned v tom třetím vinglu jsme roztočili hodiny a už jsem jenom čekal, že tam zůstaneme viset, tam jsme hodně ztratili."

Donát: "Je to hezké jet na dohled za jiným autem, jedete potom tak na 120 procent...Ale nestačilo to, ty mladý kluci jezděj jako blázni. Celý den jsme jeli pro jistotu na mokrých Matadorech, musím říci, že to jsou opravdu na mokro špičkové gumy. Na poslední dva průjezdy jsme měli přezout na suché, protože nás ty řezané  odpoledne trochu zpomalovaly."

Stibor: "Výsledek potvrdil, že sice motor vydržel zvýšenou zátěž (spolujezdec Balů), ale na příští sezónu je třeba jeho výkon značně upravit směrem nahoru. Jsem přesvědčen o tom ( je to můj názor, nikomu ho nenutím ), že pokud by byl motor v lepší kondici, první místo by bylo určitě  úspěšně atakováno..."

...Ale rallye se nejezdí " na kdyby ".

Stibor: "Tímto chci poděkovat Hnátovi za krásný sportovní zážitek, který mi připravil a jsem rád, že jsem se alespoň na čas mohl vrátit do svých začátků v rallye, coby mitfára. Jet na horkém sedadle v Trabantu je opravdový zážitek a nezkazí ho ani zima, která nás po celou soutěž v autě doprovázela. Zároveň bych mu i rád poděkoval za pohár, který jsem díky jemu získal, neboť to bude pro mne na dlouhou dobu poslední, který jsem mohl v automobilových soutěžích získat."

Další podrobnosti a ohlasy na http://wmr.tym.cz nebo v oblíbených nalevo.

Erzetka se opravdu povedla, velký dík patří pořadatelům, kteří již od začátku měli cit pro trať, trpělivost při přípravě a při samotném podniku projevili velké organizační schopnosti. Snad jenom traťákům vysvětlit, kdy má být žlutá vlajka v pohybu a kdy jenom vyvěšena, ale to jsou jenom takové drobné poznámky, mne...hnidopicha.

Hnáta v.r.

    Obrazek

Profil RZ Berounské Erzetky

 

Náhledy fotografií ze složky Erzetka Beroun

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

to Hnáta:

(Tomáš Holubář, 23. 11. 2007 8:42)

Ano já Vám rozumím. Opravdu jsem netušil, že mávali traťáci už dříve. U nás se mávalo myslim si na dobrém místě. Jde o to, že ve vysílačce možná zaslechli, že se jede pod žlutou vlajkou, tak jí vyvěsili jak na okruhu:-) Činnost pořadatele za lesem taky nechápu a plně s Vámi souhlasím s tímto. Bohužel ono je někdy složité někomu vysvětlit něco a mnohdy zbytečné, takže za toho pořadatele za lesem se omlouvám. Ohledně retardéru v diváckym místě máte pravdu přesně ta zmiňovaná posádka na videu ho vždy proletla na roztočenou pět, ale většina se snažila retardér projet. Bohužel nše možnosti byli omezené vzhledem k tomu, že nám někdo přes noc ze zákopu ukradl u nás a v retardéru č.10 kužely. Bohužel tedy jsme museli ubrat kužely u kolegů a prostě bylo to maximum. Na druhý průjezd jsme to nějak zamlíkovali ještě přes to, ale zase vít pořád to padalo. Asi poučení pro příště že kužely nejsou ta nejlepší volba zřejmě.

dodatek

(Hnáta, 23. 11. 2007 8:15)

To jen tak na vysvětlenou, jak jsme to viděli my z auta, nechci vám dávat žádný návod, máte svých starostí s tratí a přípravou podniků dost, ale možná by bylo účinnější - aby posádky opravdu reagovaly, aby informaci o překážce dával opravdu ten nejbližší poslední traťák a aby se retardér - svou konstrukcí - mluvím o retardéru v křižovatce - nedal proskočit - jak to je také na videu v 1 případě vidět...Jinak se na vás těšíme na další vámi pořádané akci a přejeme hodně pořadatelských a tvůrčích úspěchů v příští sezóně. Doufám, že v Berouně jsme nejeli naposled a že i pro jiné tratě budete mít ten správný technický cit. Jiří Donát.

To pan Holubář, pan Sláma

(Hnáta, 23. 11. 2007 8:07)

Když jsem psal výše uvedený článek, netušil jsem, co způsobí moje poznámka na závěr. Nechtěl jsem rozpoutat reakce typu proč a proto. Na podniky, které řediteluje pan Valečko jezdíme rádi ( a zúčastňovali jsme se už od dob orientační soutěže v Rokycanech ), protože máme za to, že tyto podniky se vyvíjejí stále k lepšímu, a to jak po stránce organizační, tak po stránce věcné ( volba trati atd. ). K uvedené věci ( žlutá vlajka ) bych chtěl doplnit: použití žluté vlajky se během času vyvinulo, na mistrácích se používá vyvěšení vlajky jako signál zrušení RZ, na okruzích - to známe všichni z F1 - jízdu za "sejftykárem", ale v podnicích typu VP a eRZetka to chápeme všichni tzv."postaru", jak jsme na to byli vždycky zvyklí, tzn. vyvěšení žluté vlajky:havarované auto nezasahuje do trati, žlutá vlajka v pohybu: havarované auto do trati zasahuje. Vyvěšuje to nejbližší traťák před překážkou.
My, když jsme vyjeli z lesa ( v nejvyšším bodě trati ) do té proklaté mlhy, první co jsme viděli byl pořadatel mávající žlutou vlajkou ( to jsem ještě nevěděl, že to je cca 400 metrů před něčím, co není v té mlze vidět. Takže jsme zpomalili, dojeli k retardéru před horizontem, projeli ho a jeli dál alejí k obci Zdejcina. Celou tuhle cestu jsem v té mlze hledal něco, co mi bude překážet v další jízdě a informoval jsem o tom spolujezdce. Přijeli jsme na křižovatku na začátku obce ( retardér ), tam mával další pořadatel žlutou vlajkou a teprve přes kuželky tohoto retardéru, jsem viděl, že napravo od silnice se několik lidí snaží vyprostit z pole modrou tisícovku, kterou tlačili směrem k trati ( je to vidět i na záběru videa viz blesky, kde jsme vidět v kterém okamžiku my přijíždíme a jak je v tu chvíli škodovka daleko od trati či blízko ). Retardér v křižovatce neumožňoval nějaký rychlý průjezd, lidi to auto přestali tlačit ještě mimo silnici a čekali na silnici v tu chvíli nikdo nebyl, tak jsem tu situaci vyhodnotil tak, že normálně projedeme. Chápal bych dejme tomu mávajícího pořadatele u retardéru ve Zdejcině - i když stačilo tuto vlajku vyvěsit, ale naprosto nechápu činnost pořadatele hned za lesem. A o tom to je celé.

to Stibor:

(Tomáš Holubář, 22. 11. 2007 22:13)

Nic můj pohled neovlivnilu. Bohužel netušil jsem, že někdo mával už v přechozích retardérech. Pokud tomu tak bylo nevím proč, možná, že se ve vysílače hlásilo, že se jede pod žlutýma vlajkama, ale to opravdu už nevím.

k žluté vlajce

(Zdeněk Sláma, 22. 11. 2007 18:20)

Byl jsem coby pořadatel s p. Holubářem na diváckém místě. Zběsile se mávalo už u retarderu z důvodu špatné viditelnosti ale hlavně kvůli tomu tomu že několik posádek nebralo vyvěšení vlajky na vědomí, mávání pomohlo. Dále na trať vyrazilo spoustu diváků kteří chtěli pomoct auto vyprostit. Právě z tohoto důvodu jsme chtěli zkoušku zrušit nebo alespoň pozastavit do té doby než se nám podaří diváky dostat bezpečně mimo trať a zajistit tak bezpečnost nejen jejich ale i jezdců, to se nám nakonec povedlo, pomohlo tomu i to že na RZ už jely jen posádky v pravidelnosti.

To p.Holubář -Žlutá vlajka

(Stibor, 22. 11. 2007 17:52)

Nikdo tady nezpochybnil vyvěšení žluté vlajky, ale mimo jiné šlo o to, že žlutou vlajkou zběsile mávali cca dvě zatáčky před retardérem, ke kterému to bylo zhruba 100 m a dále pak dalších cca 100 m k místu, kde byla Škodovka mimo trať.V tu chvilí hledáte něco hodně ošklivého na trati a ono tam pořád nic není a pak zjistíte auto mimo trať. Samozřejmě je nutné na toto upozornit a je jasné, že bezpečnost je na prvním místě, proti tomu žádná, to je samozřejmé. Jestli ta jedna věta pana Donáta se Vás dotkla, těžko říct, zas tak kritická nebyla.Taky mi přijde poněkud přehnané kvůli tomu rušit RZ,ale to je věcí názoru, který Vám neberu a je asi těžké se v tu chvíli s pozice pořadatele rozhodovat.To, že jeden z mávajících pořadatelů byl Váš otec asi poněkud ovlivnilo pohled na nepatrnou poznámku o používání žluté vlajky. Soutěž se nám líbila a určitě opět přijedeme.

doplnění

(Tomáš Holubář, 22. 11. 2007 17:09)

Ještě abych doplnil. Ze začátku po havárii zmiňované posádky byla vlajka jen vyvěšena. Později po tom co na to nikdo nějak nereagoval začli se shromadovat lidi a pomáhat s vyproštěnim jsme i vzhledem k husté mlze rozhodli mávat a posádky výrazně zpomalit. Děkujeme za pochopení

oprava

(Tomáš Holubář, 22. 11. 2007 16:58)

Promiňte za špatnou citaci. Chtěl jsem samozřejmě napsat ,,vozidlo téměř nezasahovalo do trati"

Vysvětlení vyvěšení žluté vlajky

(Tomáš Holubář, 22. 11. 2007 16:56)

Jako pořadatel Erzetky Beroun jsem měl na starost zrovna zmiňovaný úsek kde si pan Donát stěžuje na mávání nepoučenejch traťáků. Ten člověk co tam mával byl můj otec akreditovaný fotograf, bývalí jezdec rally a její celoživotní příznivec. Musím s tímto názorem nesouhlasit. Vozidlo sice téměr nezasahovalo mimo trať(jen špičkou předku), ale tento vůz se snažilo vyprostit velké množství diváků a tak bylo krajně nezoodpovědné nechat jet posádky bez vlajky, protože si opravdu netroufnu nechat ohrozit životy lidí. Na místě byl i Oldřich Polák(zástupce ředitele), který po domluvě se mnou žádal dokonce zrušení rychlostní zkoušky od kterého jsme na konec upustili z důvodu toho, že jela už pravidelnost. Takže veškerou zoodpovědnost za vyvěšení žluté vlajky si beru na sebe a tento počin považuji za správný! To jen pro vysvětlenou. Rádi Vás uvidíme na příští erzetce. Tomáš Holubář

Re Erzetka

(Hnáta, 5. 11. 2007 11:20)

To Petr TRT: No, náš "cvajtaktinženýr" se na stavbu Trabanta taky chystá a můj bývalý spolujezdec Přemek Hájek taky - ale oba na to nemají čas, takže to zase zřejmě vyšumí do prázdna.

Erzetka

(Petr TRT, 5. 11. 2007 8:39)

Ani KašparTeam nepojede v klasickém složení s Michalem za volantem....Variant je několik a nejpravděpodobnější je ta, že pojede jejich hlavní mechanik z Kralovic. Chce si to zkusit, protože taky staví Traboša na rallye a příští rok by měl už i nějaký závody jed. Jde "jen" o peníze - jako vždy :-).

Komu pokuta?

(Hnáta, 4. 11. 2007 21:35)

Komu pokuta? Teď se to provalilo, jak všichni víte, při pohledu do startovky a diskuse TRC, měl by jet celý kompletní tým letošního TRC. Tomáš (Rejžek) s trpělivou spolujezdkyní, Láďa (Lukeš) v klasické sestavě, my (už nevíme co bychom), Petrův spolujezdec s Petrovým Messerschmidtem...s jakým překvapením přijdou Kašparovci? Je jasné, že MUSÍME mít ledové špióny, protože to nebude žádný výlet.

Pokuta!

(Pinďa, 2. 11. 2007 21:07)

Pánové, pánové!!!! Kdo vás podplatil. Vytrubujete tady naší týmovou taktiku. To se dělá? Takhle se vyhrávat nedá! Ještě že jste nikomu neřekli, že vzhledem k předpovědi počasí jedu jako ledový špion. Ale i tak to bude hodně drahé......

Taktika

(Balů, 2. 11. 2007 19:36)

Pro ještě neznalé podrobnosti týmové taktiky,jako předjezdci jedou Pinďa a Dejmal, jak dojede, tak Dejmal skočí ke Kolkanovi a zase jede(viz přihlášené posádky????), jen nevím, jak to stihne, no a aby to nebylo tak jednoduché, tak jak jsem psal, jede Hnáta i já, ale máme jen jedno auto, tedy Hnáta driver, já co-driver. Byl jsem sice ostatními piloty z řad duroplastikářů varován, abych to nedělal, ale já se plně podřizuji týmové taktice vyzkoušet WRC v maximálním provozním zatížení, proto já na horkém sedadle, neb nikdo v týmu není těžší. Když může nastat situace, že dvě auta mají jednoho mitfáru(Dejmal), tak proč by oproti tomu nemohl mít jeden vůz dva fáry(já a Hnáta).Lebeň hore a fest do teho.

Něco s týmové taktiky

(Hnáta, 2. 11. 2007 7:45)

Chtěl bych trochu - pro potřeby médií - poodhalit, co nás vedlo k tak revolučnímu obsazení vozidel pro eRZetku. V případě předjezdců se jedná o zkušební provoz tréninkového vozu, přítomnost týmového mechanika je plně na místě: kontroluje údaje na měřících přístrojích, vyvažuje vozidlo v zatáčkách a čerpá olej do motoru.
V případě WRC se jedná o zatěžkávací zkoušku v duchu: co ten motor ještě vydrží než se pos..e

Trať

(Balů, 2. 11. 2007 6:55)

Tož já to Pínďo dajak rozdéchám, aj bez přístroja, né, ale Ty budeš z teho paf, šak uvidíš...:-). Jo a pre všetkých, terazky bude ten šporhelt do tých povozů nutný, hoďte kuknu na počasí, tož nic, né , lebeň hore a fest do teho !Asi vyjdů v rozkaze zimní doplňky, tajak na vojně, :-))

To Hnáta

(Petr TRT, 31. 10. 2007 11:05)

Jirko, podívej se na Trabantcup. V sekci Výsledky 2008 jsou dva možné modely bodování pro příští sezonu. Prozkounej to a vyřkni svůj názor.
P.S. vlastně názory čekám od všech :-)). Zkuste to prozkoumat a najít nějakou chybu nebo nesmysl pro který by to nešlo takhle počítat. Ať nás to pak v průběhu sezony nepřekvapí....

To Balů

(Piďa, 31. 10. 2007 10:57)

Chtěl jsem Tě překvapit. Pro Tebe, jako parťáka Hnáty, sháním pro zdárné zvládnutí Erzetky kyslíkovou masku......

To Pinďa

(Balů, 31. 10. 2007 10:26)

Děkuji , že jsi udělal profil trati pro Jirku a Petra, mne zajímat nemusí, že....8-((

To Pinďa

(Hnáta, 31. 10. 2007 9:12)

To je pěkný, odpoledne začnu montovat před karburátor ručně ovládaný korektor tlaku vzduchu běžně používaný na trati amerického Pikes Peak ( z 200 m.n.m. do 400 m.n.m., to už bude znát )