Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rallye Hořovice 5.- 6.5. 2007

7. 5. 2007

Obrazek5. a 6. května  proběhl v okolí Hořovic druhý podnik VP 2007, který byl zároveň započítáván i do Trabant Rallye Cupu 2007. Soutěže se zúčastnily  obě naše posádky, TRC 2007 se zúčastnila posádka WRC. Poněkud nepříznivé počasí provázelo oba dny závodu a vybralo si svou daň v počtu odstoupivších posádek ať z důvodu havárie nebo problémů s technikou. Bohužel mezi nimi byla i naše posádka VPRC a tak čest tradičně zachraňovala posádka WRC, která  v TRC  obsadila krásné druhé místo. 

VPRC nemělo moc úspěšné první kolo, kdy se kvůli havárii nejela 2.RZ , výkon motoru byl hodně za očekáváním, a tak do první SZ přijela značně rozladěna. V servisu byli přítomni přátelé z řad soutěžáků a tak za pomoci části Klokočníkova týmu a jeho samotné účasti došlo k lepšímu seřízení motoru a tím i následnému zvýšení výkonu. Ve druhém kole byl pocit z jízdy opravdu lepší, motor šel skvěle, ale opět nás zastavili na 1.RZ, protože předchozí posádka poslala "Fávo" před retardérem na budku. Ve 2. RZ to bylo už o něčem úplně jiném, ozdobou této RZ byl nejenom sympatický výkon motoru, ale i aristokratický styl jízdy Balů, avšak ke konci RZ, krátce po tom, co se podařilo jet na dlouhé rovince okolo 165 km/h, došlo k dosažení kritické hodnoty teploty motoru, takže bylo nutno snížit rychlost a do cíle, cca 1,5 km dojeli na neutrál, nebo nízké otáčky motoru. Po ochlazení motoru došlo ke zkratu elektrické instalace a auto utichlo nadobro. I s tímto zdržením, jsme měli čas srovnatelný s posádkami, které jely naostro celou RZ, ale co je to platné, když to byl poslední měřený úsek, který jsme v soutěži zaznamenali. Znovu se nepodařilo prolomit vlnu neúspěchů.

Velký odpad posádek - hlavně z důvodu poruch karosérií - udělal z pečlivě připraveného harmonogramu pouze kus zbytečného papíru. Diváci byli mnohdy dezorientováni "dírami", které vznikaly odpadem vozů, jeden výjezd hasičů a sanitky zmátl i vedoucího Hnátu. To, co se nám v pátek při trénincích na suchu zdálo jednoduché, se díky vodě stalo obtížným. V Hořovicích mají tradičně rychlé tratě a změna povrchu k horšímu vždy prověří připravenost posádek. Kdo nezvládne tu brzdu sám v sobě a nemá na dosah "svého" anděla strážného, ten většinou do cíle nedojede. V tom jsou tratě Hořovic zrádné, ale tímto jsou  také krásné.

Posádka WRC, myslím, podala standardní výkon, přestože na suchých slickách to bylo spíše krasobruslení, než jízda ideální stopou. Mimo prvního testu (3. čas ) dosahovala 2. časů za nedostižným výkonem Charouskova Messerschmita a na 8. a 9. RZ ještě vlastní chybou ve volbě pneumatik prodělala dalších cca 40 sec. Je naprostou záhadou, že dovezla WRC do cíle bez škrábnutí...Je faktem, že od prvního sobotního testu měla situaci ulehčenou díky dramatické havárii posádky Kašpar-Mariánek, kteří za obcí Drozdov skončili v poli po trojitém odpíchnutém rittbergru s hořící nádrží. Od této chvíle jely v TRC pouze tři vozy. Bylo však nutné kontrolovat odstupy na třetím místě jedoucího Lukeše, který se postupně zrychloval a zvláště v neděli se bil jako lev.

Doufáme, že jsme si již veškerou smůlu ( jako tým ) vybrali na jarních podnicích. Pro podzimní podniky budeme muset ještě doplnit vhodné "mokré" pneumatiky ( asi W14 od Matadoru ).

V rámci tréninku, vyzkoušení techniky a určité vzpomínky na nedávno zesnulého zakladatele Českomoravského poháru jsme se rozhodli, že se 23. června výjimečně zúčastníme Erzetky - Memoriálu Aloise Janků. Zveme tímto zástupce sponzorů.

V samotném závěru - při balení servisu - došlo k politováníhodné události: Při rvačce našich psů byla zraněna Pivoňka. Ve snaze je od sebe odtrhnout byla Šibinou poraněna  na koleni. Výron krve do okolí kolenního kloubu na sebe nenechal dlouho čekat a Pivoňka musela v nemocnici podstoupit punkci. V současné době, dokud výron nezmizí, není jasné, zdali nedošlo v oblasti kloubu k fraktuře. Budeme držet palce, ať se jedná jen o otok.

Celkové účinkování našeho týmu považujeme v jádru za úspěšné. Technika může zradit vždy, to se nedá předpovědět, co však je markantní, to je vzestup profesionality našeho realizačního týmu a souhry posádek. Výsledky budou následovat, jen to chce už jenom trochu toho sportovního štěstí...Jednou to přijde.

 

Náhledy fotografií ze složky Rallye Hořovice 2007

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Blahopřání

(Balů, 8. 5. 2007 21:02)

Rád bych touto cestou veřejně pogratuloval naší posádce č.1 ,Hnáta-Pytlák, za opět skvělý vyrovnaný výkon. Bezchybnou techniku a další skvělé úspěchy v nadcházejících podnicích.

Re taktika

(Hnáta, 1. 5. 2007 12:10)

Pokud jde o teplotu vody, tak je to dost málo a na startu ti doporučuju minimálně 75. Pokud jde o tělesnou teplotu, tak je to docela dost, jen aby ti případné halucinace nepřidaly nějaké zatáčky navíc. Snaž se trochu šetřit, do soboty je přece jen ještě několik dní, tak se to snaž srazit, abys někde ještě nevařil. Víš jak to dopadlo loni, když mělo VPRC ty skokové horečky.

Taktika

(Balů, 30. 4. 2007 18:22)

Přes moje rozhodnutí se už nepouštět do žádné diskuze na netu, trochu to poruším a vmísím se do diskuze TRC.Jak jste se zmiňovali o taktice závodu, tak momentálně je u mne celkem jasná, odstartovat zhruba s teplotou 39-40, poprat se s ní a překonat ji a dojet do cíle. Tak si myslím, že i na přejezdech zažiju celkem horké chvilky. Tak příznivci duroplastu, ať vám to jede i ve třídě H1, když vám to "téčko" zrušili. 6 Vás bohužel nebylo a pravidla jsou pravidla.Ono taky dalších 6 pohárů navíc, kde by na to brali, při startovném 4000,-.Dost, už zase reju, končim, nediskutuju.

To Hnáta

(Petr TRT, 30. 4. 2007 13:45)

Myslím, že tvoje umístění naší společné servisní zóny je schváleno :-))))). Co nejblíže stánku, že :-)))My vyjíždíme v pátek ráno v 8.00, takže dorazíme okolo 11h.

Rejža

(maevad, 30. 4. 2007 13:14)

Rejža se asi opravdu snaží, protože se ani nezúčastnil autoslalomu na Korábu u Kdyně, kde loni řádil se Saxem. Takže když mě včera ochudil o hezkou podívanou, doufám, že mu vyjdou alespoň ty Hořovice..

Ještě Petr TRT

(Hnáta, 30. 4. 2007 11:38)

Ve čtvrtek odpoledne budu mlíkovat v servisce prostor pro nás všechny, jestli máš nějaké zvláštní přání co se týče umístění zóny, tak mi ho napiš. Mám takovej nápad: být co možná nejvíc vpředu a napravo od silnice, tzn. zády k tomu skladu. Mlíkování bude červeno-bílé, Vitacit a červené "elektrické" - prostě co mi přijde pod ruku.

To Petr TRT

(Hnáta, 30. 4. 2007 11:33)

Možná jsme mu mohli taky trochu pomoct, kdyby se na Smolivci zmínil. Máme totiž udělanou léru na ohýbání předního oblouku na trubku 38 ev. i 40 mm. Z vlastní zkušenosti vím, že přední oblouk je to nejtěžší z celé klece ( ohýbání ve třech rovinách ). Měl by to s tou lérou rychlejší, než pořád běhat od ohýbačky do auta a zpátky. Jinak jsem viděl záznam ze Švihova...asi Rejžu oslovím, jestli by mi nechtěl dělat dublera v některých záběrech z našeho stále připravovaného filmu o našem týmu ( samozřejmě s právem uvedení v titulkách hollywoodského typu ):-)))))))))))))))

To Hnáta

(Petr TRT, 30. 4. 2007 10:53)

Rejža mi naposled volal ve čtvrtek večer. Že stavba rámu jde pomalu a že to asi nestihne...Tak jsem mu promluvil do duše (potřeboval asi nějakou morální podporu :-)) )a nakonec slíbil, že udělá všechno proto, aby jel....Tak nevím. Dneska večer mu zavolám jak je na tom...On je skoro vzdycky takhle liknavej, ale ve finále se tam přiřítí :-)))). Vysvětlil jsem mu, že pak je dlouhá pauza....to uznal, takže uvidíme..

To Petr TRT

(Hnáta, 30. 4. 2007 10:05)

My jsme nijak neladili, jedeme software ze Smolivce, jenom jsme protáhli křivku kroutícího momentu, aby mi to při 9000 ot. tolik nekroutilo s rukama:-)))))))))).
Jinak ještě pořádně nemůžu dejchat, předminulý pátek mi přijela z vedlejší Toyota, že vyzkouší jak brzdí "haťapa"...moc nebrzdí...Toyota do rohlíku, haťapa kratší o 10 cm, pásy mě trochu přidusily, airbag mi utřel hubu a trochu ve mě prdlo ( naštěstí mi neprdlo v kouli ), takže se hejbu tak napůl a dejchám napůl...jak udejchám ty dlouhý RZ to ještě nevím...asi nainstalujeme v SZ kyslíkový stan...Ale nevzdávám to. A kde je Rejža???

To Hnáta

(Petr TRT, 30. 4. 2007 8:17)

Tak jak? Máte naladíno??? Určitě jste věnovali poslední víkend před závodama sérii zásadních testů :-)))) Nebo ne??? Já jsem pořádně přidělal nárazník, který se po nárazu do retardéru ve Smolivci vytrhl z rezatýho podběhu a mám naladíno :-))))

To Petr TRT

(Hnáta, 24. 4. 2007 15:09)

Taktika pro nastávající závody: naplno už od začátku...a snad i do konce.

To Hnáta

(Petr TRT, 24. 4. 2007 12:02)

No tak to je samozřejmý, že jo :-)))))))))))))))))). To ale musíš nasadit pořádný tempo už na "Točníku" (jestli se teda pojede, tak jako každý rok). Tam mi to jde :-))))

To Petr TRT

(Hnáta, 24. 4. 2007 8:22)

Děkuji za přání. Nechtěl jsi napsat náhodou ZLATÝ pohár?

To Hnáta

(Petr TRT, 24. 4. 2007 7:57)

Tak ti přeju k svátku všechno nejlepší a v Hořovicích nějaký pohár :-)))))

To Petr TRT

(Hnáta, 18. 4. 2007 11:14)

To mi tam napsal náš Petr (Balů), aby mě povzbudil, měl jsem nějaký splínový víkend. Doufám, že motor vydrží, dostal neuvěřitelný kapky, jak jsme jeli těch 5 km na jeden. Když jsem potom dával zprávu našemu zweitakt inženýrovi, tak jen mávnul rukou, ale on u toho nebyl...to bylo něco jako když se jim přestalo dařit řídit Černobyl, jen jsem čekal kdy to bouchne pod zadkem...oooo))))))), stačilo, aby jednou ta svíčka práskla. No bereme náhradní motor, klasicky v bedně číslo 4 "prase" ( v originále nummer 4 "schweine" ). To bude maglajz...

To Hnáta

(Petr TRT, 18. 4. 2007 10:05)

...lepší umístění než ve Smolivci? Jedete na vítězství :-)))???. Rejža vyrábí rám do svý káry a jede pro pohár. Takže koukám všichni do toho jdou po hlavě :-)))).

Ulitá svíčka

(Hnáta, 15. 4. 2007 16:13)

Do Hořovic pořídím dvě sady nových svíček, s delšími knoty, aby se neulily. Tak to mám vyřešen tento problém a jdu na další...