Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rallyesprint Hořovice 8. září 2007

22. 8. 2007

ObrazekV sobotu 8. září odstartoval v Hořovicích ( resp. na letišti v Tlustici ) tradiční podzimní jednodenní rallyesprint. Z takticko-technických důvodů se jej zúčastnil pouze jeden vůz, a to VPRC, u kterého se podařilo společnými silami prolomit smolnou jarní část letošní sezóny. Mimo servisu v servisní zóně  byly  na trati soutěže  v pohybu dva servisní a jeden asistenční vůz  ( vybavené základním nářadím, drobnými náhradními díly, vodou, vlečným lanem, heverem a benzínem ), které měly za úkol jako stín doprovázet VPRC, sledovat jeho pohyb po trati, sledovat teploty provozních kapalin a změny neprodleně hlásit do centra. Průjezd VPRC byl i na RZ sledován  sítí agentů, kteří formou SMS hlásili průjezd vozu a svůj dojem o okamžité kondici motoru.

A jak vše probíhalo: TRÉNINK: V pátek posádka VPRC pilně trénovala 3 RZ , kde první byla úplně nová, poněkud letecká , druhá byla zkrácená verze z předešlých ročníků a konečně třetí, také známá a částečně upravená RZ s divácky i jezdecky pěkným průjezdem obcí Újezd. Oproti minulým tréninkům posádka najížděla ještě jeden průjezd navíc.

PŘEJÍMKY: Bohužel se nám  nepodařilo přesvědčit TK, aby naše posádka byla zařazena do H2 a po poukázání, že Škodu 100 s motorem 1300 tam přihlásili tak proč nás ne, byla nám dána odpověď, že oni mají původní blok Š 100 s vložkami 1300!?!? ( Technologie se opravdu vyvíjí překotným tempem, o čem psal Jules Verne před lety, z toho už dnes doslova snídáme...) Po této informaci byla jakákoliv debata marná a tak jsme se ocitli mezi "Feldama" a "Fáčkama"  s chrchlajícími motory 1400, pištícími rovnými zuby a skučícími špérami... a vrcholným číslem pořadatelů bylo zařazení dvoulitrového Golfa GTI v úpravě skup. A minutu za náš VPRC, když předtím na rozpravě ředitel soutěže prohlásil, že pokud dojde k dojetí - což se prý nepředpokládá - tak buď díky technickým problémům  nebo neschopnosti jezdce. Tímto se tedy omlouvám ( Balů ) za svojí neschopnost neudržet si rozestup ze sériovou stotřícítkou od dvoulitrového  "Golfa", ještě jednou, omlouvám se, pane řediteli. Přesto došlo k předjetí pouze v nejdelší - třetí RZ - a to až na jejím konci, cca 500 m před cílem.

ObrazekSOUTĚŽ: S poněkud obávanými pohledy na zataženou oblohu jsme odstartovali z letiště a po přejezdu do Zbiroha, kde byl slavnostní start, jsme zamířili do prvního kola. První kolo jsme ještě nejeli tak naplno, ale časy nebyly zase úplně nejhorší. Auto fungovalo bez problémů - jevilo se možná trochu línější. Do druhého kola jsme už odjížděli s taktikou zrychlování, což se nám díky taktické poradě vedoucího týmu a vedoucího přepravy s mitfárovou ( bez vědomí jezdce ) - aby v některých úsecích byl úmyslně zrychlen čtením rychlejšího průjezdu -  na první vložce podařilo o 5 vteřin, na druhé o 2 a na třetí dokonce o 14 sekund. Opět se projevil škodovácký neduh odlévání karburátoru v levých "kosách" a v rozhodujících okamžicích , kdy bylo třeba odjet ze zatáčky, jsme čekali, až si to karburátor přebere. No, celkem plni optimismu jsme odjeli do kola třetího s touhou přeci jen nějakou tu vteřinku z časů ubrat. Bohužel na koci 7. RZ došlo opět k zastavení cirkulace chladící kapaliny a tudíž ke skokovému nárůstu teploty, bylo třeba zvolnit a hned za cílem ( díky mobilní servisní pomoci ) teplotu snížit, dolít vodu a odvzdušnit systém. To bohužel zabralo dost času a do startu 8. RZ jsme dorazili se 4-minutovou sekerou. Pohoda byla ta tam, ke zrychlení na osmém  a devátém testu už nedošlo a s levým okem neustále na teploměru vody jsme  dokončili naši první soutěž v této sezóně.

Naše účast na Hořovicích bohužel opět  nebyla bez komlikací a náš stálý problém s přerušeným oběhem vody a následným prudkým nárůstem teploty se nevyřešil. Pro příští soutěž jsme stanovili  novou servisní taktiku, kdy se bude PREVENTIVNĚ odvzdušňovat celý systém v KAŽDÉ servisní přestávce.

Celkově lze hodnotit účast na soutěži za uspokojivou, umístění na 57. místě z 83 odstartovaných bych ponechal  prozatím stranou. Úkol - dojet soutěž do cíle - byl beze zbytku splněn. Zejména je třeba vyzdvihnout realizaci "Hnátova stínového servisu" a perfektně fungující celý realizační tým s důrazem na mobilní servismany, díky jemuž dopadlo vše tak, jak bylo stanoveno.

Víme, že realizace preventivního odvzdušňování je řešení provizorní, naše vývojové centrum se bude zabývat řešením definitivním. Závada je popsána a pojmenována, teď zbývá najít příčiny a odstranit je.

Balů v.r.

 

Náhledy fotografií ze složky Rallyesprint Hořovice 2007

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Poděkování

(Balů, 9. 9. 2007 11:17)

Rád bych touto cestou poděkoval celému realizačnímu týmu HRT za bezchybnou a profesionální podporu na úrovni světových týmů, díky které se mi podařilo dokopat VPRC do cíle první dojeté soutěže v tomto roce. Bohužel jsem nemohl toto poděkování tlumočit všem osobně večer po soutěži u kulatého stolu, neboť opět zůstal jen hrstka členů do druhého dne a zbytek musel bohužel odjet v neodkladných záležitostech kamsi. Ještě jednou, děkuji.

Počasí

(Balů, 6. 9. 2007 9:01)

Ano, to je přesně to počasí, který mám rád....8-(((, celou dobu jsem se těšil, jak vyzkouším mokrý gumy...

Kontrola

(Balů, 3. 9. 2007 18:42)

Dnes jsem provedl kontrolu VPRC před závodem, jako obvykle vše funguje, motor ihned naskočil, běží krásně pravidelně, mimo povoleného pravého předního tlumiče nenalezeny žádné závady, takže se klasicky něco posere až při závodě. Sportu zdar a rallye zvlášť.

Re to Hnáta

(Hnáta, 23. 8. 2007 15:31)

To Petr TRT: Mrzí mě to o to víc, že tu lavinu neúčasti jako bych trochu spustil já. Bohužel máme jen rekreační středisko a tu tiskárnu na peníze těsně před dokončením. Jedu do Hořovic konečně trochu šéfovat (jestli se to pojede) a na Kašpárky se už těším.

To Hnáta

(Petr TRT, 23. 8. 2007 13:31)

No, jak tak koukám na stránky Hořovic, tak ono se to stejně asi nepojede....Je tam 37 posádek a zaplaceno má tak polovina....Rejža nemá spolujezdce, peníze a zatím ani auto...Tak za tohodle stavu kdy to Kašpárci na druhý RZ stejně rozbijou nebo se jim opět něco posere a já si nebudu mít s kým poměřovat časy nikam nejedu. To bych se zase porovnával se Svachem a dopadlo by to jako loni...:-)) A to by byl defitivní konec kastle, která drží pohromadě jen barvou. Nová už je sice ve výrobě u Ládi v garáži, ale chybí tomu ještě hooooooooooodně hodin práce... Takže se asi sejdeme až v Kramolíně.

Re To Hnáta

(Hnáta, 23. 8. 2007 7:37)

To Petr TRT:Taky mě to mrzí, že nejedu,ale museli jsme se rozhodnout jestli Kramolín se Švihovem, nebo Hořovice. Ta volba byla jasná: vypadly z toho Hořovice - třeba už i z důvodů finančních. Mrzí mě, že nejedeš, takže to budou zachraňovat Kašparovci? Myslím, že Rejža měl už dost času to dát dohromady a měl teďka možnost odjet do TRC nějaké body - a taky byste byly tři auta. Na druhou stranu si myslím, že vzhledem k vývoji v celkovém pořadí bude přínosem jeden podnik vynechat a zvýšit tím zajímavost průběhu TRC - hezky se nám to zhustí vepředu. Jestli se opravdu nakonec rozhodneš, že pojedeš, tak budu mít konečně možnost se na tebe podívat a něco nastudovat z tvého stylu.
...A ještě jedna důležitá věc, ny RKHA vyšly ZU pro Kramolín a Švihov, myslím, že by bylo vhodné tak nějak pomoct Ronovi s překladem přihlášky a ZU. Prostě jim alespoň mejlnout kontakt na stránky RKHA a hlavně jim klíčové údaje přeložit, jsetli by to třeba nedovedl náš společný přítel Maevad - nemám teď na něj kontakt. Bylo by to opravdu pěkné, kdyby chlapci z Němec přijeli na Švihov. ..Uzávěrka je 13.9. a docela se to plní!!!!!!!!!!

To Hnáta

(Petr TRT, 22. 8. 2007 17:53)

Čau Jirko, tak tady čtu, že v Hořovicích nepojedete??? Pochopil jsem to dobře? Tak to už jste s Láďou dva. Letní přestávku jsem věnoval pracovním povinostem a v sobotu jsem chtěl jít opravit Messerschmitta (má asi 8 zásadních závad - po vystoupení v HB), ale takhle koukám, že nemusím...S Rejžou taky moc nepočítám, protože u něho platí známé přísloví "Věci se slibují - blázni se radují" a i když před týdnem slíbil, že se to bude snažit stihnout všichni asi tušíme jak to dopadne.... A ve dvou nejedu. To by byla ostuda TRC....

Zase ty odmluvy

(Hnáta, 22. 8. 2007 15:30)

Měl jsem na mysli Lindovku, aby se naučila zalehnout pod auto, odšroubovat poloosy, přední příčku převodovky a táhlo řazení a uměla alespoň trochu vyndat převodovku.

Školení

(Balů, 22. 8. 2007 11:12)

Já jsem si sice celou Škodovku postavil, ale rád se nechám poučit, jak dolít vodu do chladiče a vyměnit kolo u auta. 8-)