Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rallyesprint Švihov a Starý Smolivec 7. a 8. dubna 2007

26. 3. 2007

O sobotním a nedělním dvojzávodu pouze jeden z našich vozů spatřil "bednu".

VPRC mělo v sobotu na Švihově problémy s kapalinovým převodem spojky, který je zatížil cca 14- ti minutovou penalizací na čase RZ a tím vyřadil z jakéhokoliv umístění ve třídě H4. Kalich hořkosti si posádka dopila v neděli na první zkoušce Smolivec-Radošice, kde se ucpala hlavní tryska (HT) na prvním stupni karburátoru, posléze nemožností dopravit vozidlo do servisu ještě před startem 2. vložky a po opravě proražením pneumatiky na 3. RZ. Časy, které VPRC zajíždělo během světlých chvilek však byly velice nadějné, oproti loňsku došlo skutečně ke zrychlení a 5.-6. časy ve třídě H4 nebyly pouze výjimkou, ale slibným náznakem výkonnosti na dalších soutěžích Volného poháru 2007 i když bych raději nepředbíhal událostem, v Hořovicích se ukáže pravda.

WRC mělo v první RZ u viaduktu problém s řazením rychlostních stupňů a na vině byl především mezikus mezi volantem a sedačkou vozidla, poté však nervozita opadla, protože časy v první RZ byly velice nadějné a pokud by došlo ještě ke zrychlení průjezdů ( jako je to během soutěže u posádky Donát-Říha běžné ), nabízel se zajímavý výsledek sobotního klání. Pořadí v H1 po prvním testu:

1. Kašpar-Mariánek          04:02,2 min

2. Zajíc-Černín                  + 5,2 sec

3. Charousek-Jirák           + 8,4 sec

4. Kubeš-Čečková           + 13,4 sec

5. Rejžek-Jareš                + 13,5 sec

6. Donát-Říha                  + 19,2 sec

Ve druhém testu dosáhli 5. času a ve třetím již 4. času a s očekáváním dalšího zlepšování se připravovali na odpolední 3 testy v opačném směru. Po dopolední části se umístili na  4. pozici v H1.

Opačný směr byl o poznání rychlejší, ale i velice technický a hlavně náročný na odhad nájezdových rychlostí do zatáček a volbu stopy. Čtvrtým časem si jenom upevnili celkové čtvrté místo a před sebou měli dva závěrečné testy, na kterých chtěli zaútočit na bednové místo. Co však se stalo: na startu do pátého testu se ulila svíčka na 1. válci a celou zkoušku se nechytla, takže místo útoku na třetí pozici se se ztrátou cca 80 vteřin propadli dolů na šesté místo pořadí ve třídě. V tomto testu také za dramatických okolností Láďa Lukeš končí kácení stromů s prokousnutým jazykem a odstupuje, takže jenom díky tomu posádka Donát-Říha se dostává na 5. pozici v H1 a na 3. (!!!!!) místo v Trabant Rallye Cupu 2007. Poslední zkouška již nic nezměnila, pouze v čase se dostali pod magickou hranici 4 minut ( 3:59,1 ).

Neděle již byla o poznání úspěšnější. WRC bez větších problémů - pouze s občasnými problémy s uléváním motoru, což však znamenalo pouze vteřinové ztráty - ( a jinak bez jezdeckých chyb ) absolvovalo všechny čtyři testy.

Pořadí po 1. RZ:

1. Zajíc        8:20,2 min

2. Charousek  + 1,7 sec

3. Donát         + 9,4 sec

4. Kašpar       + 18,3 sec

5. Rejžek       + 45,4 sec

6. Převrátil     + 53,0 sec

7. Hausdorf   + 64,6 sec

8. Bučko       + 79,0 sec

Nejrychleji začal Zajíc a pelášil jak o život - jasně tím dal najevo, že se se včerejším výsledkem neztotožnil a že bude chtít dnes vyhrát. V těsném závěsu za ním Charousek. Kubešovy časy, bohužel nemám k dispozici, nedokončil nedělní soutěž kvůli propálenému pístu.

Pořadí po 2. RZ :

1. Charousek     16:30,6 min

2. Zajíc               + 8,0 sec

3. Donát             + 21,8 sec

4. Kašpar           + 35,3 sec

5. Rejžek            + 68,7 sec

V druhém testu Charousek nasadil své obvyklé tempo - tzn. to nepřekonatelné, vrátil Zajícovi 1,7 sec a přidal k tomu ještě 8 sekund dalších, na ostatních místech se pořadí nezměnilo.

Pořadí po 3. RZ :

1. Charousek     24:35,7 min

2. Zajíc             + 14,1 sec

3. Donát           + 30,9 sec

4. Kašpar         + 45,3 sec

5. Rejžek         + 82,3 sec

Charousek ještě dále zvýšil svůj náskok na zbytek pole. A už tu byla poslední RZ, ve které se pokusil Kašpar zaútočit na Donáta, který kvůli možnému defektu před Čížkovem mírně zvolnil, a málem se mu to povedlo... Rejžek nechával pochládat kvůli volnému klíňáku, takže trochu ztratil. Pořadí však zůstalo stejné, jako po druhém testu.

Celkové pořadí po 4. RZ:

1. Charousek     32:36,4 min

2. Zajíc              + 24,0 sec

3. Donát            + 46,3 sec

4. Kašpar          + 49,2 sec

5. Rejžek          + 6:23,9 min

WRC dojelo v H1 na třetím místě a v Trabant Rallye Cupu 2007 na místě druhém.

Celý dvojzávod je nutno řádně analyzovat. Je faktem, že některých chyb mechanických i jezdeckých je možno se propříště vyvarovat, na druhou stranu je nutno uvést, že rallye je sport, ve kterém se nejezdí po sterilních tratích s uhrabanými únikovými zónami, mezi nažehlenými hasiči a traťovými komisaři, kteří vám zametou zbloudilé stébélko trávy na asfaltu, kteří vám kvůli vyteklému oleji na trati zastaví závod pro nesjízdnost. Rallye je tvrdý sport, kde posádka bojuje "dokud srdce bije" o každý centimetr trati, s rozbitým asfaltem, šotolinou a kameny jak slepičí vejce, prachem, deštěm, tmou, nepřízní techniky, vlastní slabostí...a závod, ten končí až projetím cíle. Musíme zapracovat na psychické odolnosti posádek i na spolehlivosti konstrukčních řešení. Ze Švihova a Smolivce zase máme hodně námětů pro přemýšlení. Z vlastní zkušenosti vím, že zlom, kdy se začne jezdit na bednu je velice křehký: nejdřív to jsou časy vzadu, potom to jsou řady bramborových výsledků a najednou se to povede. Předpokladem je spolehlivá a vyvíjející se technika a psychicky odolná dvojice s jediným vysněným cílem - dosáhnout na stupně vítězů.

viz - poslední fotogalerie

 

Náhledy fotografií ze složky Rallyesprint Švihov a Starý Smolivec

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

To Petr TRT:

(Hnáta, 13. 4. 2007 15:12)

Už jsem jim včera psal, ale žádná odezva, myslím, že by to bylo přínosné, protože přes zimu jistě nezaháleli a třeba Radkovi a Kubešovi to opravdu jede pekelně.

To Hnáta

(Petr TRT, 12. 4. 2007 10:00)

Jo ještě něco. už jsem psal mail do VZ Motorsportu jestli se nepřihlásí do Hořovic když jim to tak jelo...Možná je zkus taky trochu postrčit. Čím víc Trabošů na startu tím líp...

To Hnáta

(Petr TRT, 12. 4. 2007 9:58)

Právě jsem mluvil s Rejžou. Je nadšený z ohlasů na jeho vystoupení :-)). Dnes začíná vyrábět rám :-)) a těší se do Hořovic kde chce bojovat o místo na stupních vítězů :-)). Na stránky TRC jsem dal komentář k průběhu závodů. Ve výsledcích jsou pouze jezdci TRC. Jak jsme se bavili o tom, že tam dáme všechny trabanty co jeli tak to nevím jak bych to udělal, protože TRC a TRWC se dokonale promíchalo a byl by v tom nepřehledný maglajs. To by jste je všichni museli porazit :-)))))). Tabulka celkového pořadí TRC bude taky....

To Petr TRT

(Hnáta, 30. 3. 2007 7:31)

Co je za mnou, to mě nezajímá, z důvodů aerodynamiky odmontovávám zpětná zrcátka, pokud na někoho budeš blikat, tak to bude Převrátil.

To Hnáta

(Petr TRT, 29. 3. 2007 16:31)

Tak jsem koukal na startovní listinu a vidím, že startujeme za váma. Takže si kupte velký zrcátka. Když tak na Vás bliknu :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

To Hnáta

(Petr TRT, 16. 3. 2007 20:55)

No tak jestli bude potřeba k závodění MČR ten poblázněnej HANS, tak bude jezdit asi tak těch 30 Mitsu a tři S1600. Ostatní se na to vyprdnou. Vymýšlení píčovin nemá konce....Tak s tím ať si jezdí taťkové z Fasu sami :-))Teď i jedna lepší zpráva. Prozkoumal jsem přes google pár zahraničních webovek a v evropě fest nastupují historici :-)). Tolik startujících v Anglii, Francii, Itálii, ale i Finsku, Belgii...to hned tak nevidí. Běžně se tam jezdí závody jen historiků s obsazením 100-120 aut. A jaký káry!!! A jak s tím letí!!!!:-)))). Asi je taky přestalo bavit koukat jen na Micáky a neustále řešit výmysli. V takový Historic Rally Trophy Finland jezdí pravidelně cca 80 aut (včetně dvou Trabošů) a takový bomby, že je to jak na MS :-)). A to je země s méně obyvateli než ta naše. Tady to bude pokračovat pořád stejně - to znamemá do pr..le. Loď se potápí a oni ještě přikládají pod kotel...Ale z hlediska historiků tam jsou i dobré věci. Konečně sjednotili historické periody s evropou a Mistrovství ČR se jedou dvoudenní závody.....

To Petr TRT

(Hnáta, 16. 3. 2007 14:11)

Na dotaz na "cupu" jsem doufám odpověděl a jinak co se týká VP, tak to je opravdu podivné. Možná to je tím, že zapřísáhlí volnopoháristi chtějí raději klasické soutěže včetně přejezdů a že už na Hořovicích bude pěkně narváno. Pamatuju asi tak před 3 lety jelo na jarních Hořovicích snad jen 40 aut a od té doby pořád kolem stovky. Snad se to nějak probudí. Balů od nás se stavoval v sobotu na testování a říkal, že tam viděl ten vehement ( myslím tím HANS ), pro jednoho to stojí 23 tisíc a musíš mít jiný kokos, pásy a sedadlo. Nevím, jestli to už musí mít letos, myslím, že až za rok, ale takovýchto volovin si páni z FASu navymýšlejí a ono nakonec to ty lidi přestane bavit. Možná, že ta Šumava něco předznamenává, akorát nevím co.

Volný Pohár 2007

(Petr TRT, 16. 3. 2007 10:13)

Tak jsem koukal, že přihlášených posádek do VP je cca 35. Co to? Že by VP šel do kytek stejně jako MMČR (Šumava - odstartovalo 66 posádek...). No je fakt, že jak jsem mluvil nebo se dozvídám, tak posádky VP z okolí Liberce a Jablonce zatím nevědí jestli vůbec letos pojedou a když tak kolik závodů. Spíš už kalkulují s tím, že si vyberou jen nějaké pro ně zajímavé závody. Vyschly zdroje....Uvidíme, ale připadá mi to, že velký propad rallye u nás pokračuje i do amatérských závodů....

Re pojištění

(Hnáta, 15. 3. 2007 7:46)

Je to úrazové pojištění celoroční s připojištěním pro automobilové soutěže, podrobnosti u "našeho" pojišťovacího makléře Martina Šimáka, nebo informace také podá Míla Říha - Pytlák na tel. 608256080.

pojištění

(jn ., 14. 3. 2007 18:37)

a můžu vědět jaké to je poj? - co to stojí a jaké jsou limity? díky

Komu čest, tomu čest

(Hnáta, 11. 3. 2007 20:57)

Chtěl bych touto cestou poděkovat Martinu Šimákovi za heroický výkon - sehnal nám pro oba spolujezdce kvalitní a cenově sympatické úrazové pojištění pro soutěže. Díky.

pojištění

(lindovka, 6. 3. 2007 22:15)

tak jsem dnes obvolala asi všechny pojišťovny, zaúkolovala i Martina a nevím, nevím. Pokud se nebude pojišťovat nějak hromadně přímo na závodech bude to v pér...i. Tyto problémy bude mít asi víc posádek.

To jn

(Hnáta, 15. 2. 2007 7:37)

Pravda,přihlášky musíme poslat, navíc mám ještě sázku s panem Hlaváčkem z RKHA,tak mi na tom počtu přihlášených vlastně taky záleží.

Švihov

(jn____, 14. 2. 2007 17:30)

tak ubytování byste měli - ještě by to chtělo ty přihlášky :-)