Jdi na obsah Jdi na menu
 


eRZetka Koněprusy-Tetín 25.10.2008 aneb, jak Hnáta za noty usedl

27. 10. 2008

V sobotu 25. října uspořádal Robert Valečko  v okolí Berouna erzetku, která se nezapočítávala do Rallye Cupu, ale byla takovým završením letošního - velice sportovně bohatého - programu rokycanského klubu. Již na loňském volném závodě v Berouně ( posádka Hnáta - Balů na Trabantu WRC 6V ) došlo k dohodě, že letos se pojede v opačném složení. A tak se i stalo...

"Bylo, nebylo, dávno tomu, ...loni, kdy jsem neuváženě slíbil Petrovi, že si sednu vedle. Moje nervozita a strach dostoupila vrcholu v pátek večer, kdy jsem při přepisování rozpisu v hotelovém bufetu zjistil, že z důvodů časového zaneprázdnění jsme tak nějak - podle mého názoru - málo trénovali a že se nejenom na každé stránce alespoň jednou ztratím, ale že si vlastně ani nevybavuju, jak to tam vlastně vypadá. Navíc jsme tu sami za tým, takže nemůžu s nikým zkonzultovat rozpis. Oproti všem svým zásadám jsem večer do sebe zvrátil dvě dvanáctky ( a ráno v sobotu dva Kinedryly ). Petr si opravdu píše rozpis dost odlišně od nás. To, co já mám "do", to on má "váže", to co má on "padesát", to mám já "váže", metráž "sto" je u mě "padesát" a tak to šlo dál a tak jsem se v tom pěkně brodil a ztrácel a nenacházel...a tiše se připravoval na zítřejší roli Cimrmanova Němého Bobše. Abych to zkrátil...

Obrazek

Ráno jsem bezradně vstal, nafedroval se Kinedrylem,  vynechal svůj oblíbený prášek na tlak a dal si raního vyprošťováka - rozuměj "turka". Tím se má bezradnost ještě prohloubila, padla na mne ospalost doprovázená znatelným tepem ve spáncích a pocitem zvýšené teploty. Petr se naštěstí projevil jako profesionál nad věcí, kdy mi během snídaně vysvětlil, že si tu trať stejně celou pamatuje a ať se necpu tolik tím Kinedrylem, že budu ospalej a že to pak vypadá blbě vůči divákům, když budu na erzetě spát. A když nastal čas, tak jsem mu všechno odkejval, "pro forma" si vzal s sebou rozpis, budu v něm alespoň listovat...

Od první rychlostní zkoušky ale ze mne celá ta nervozita spadla a začal jsem si užívat odlišných jízdních vlastností škodovky od toho, na co jsem už asi půl svého života zvyklý. Konečně ve čtvrté erzetě jsem zjistil - to jsem poprvé na delší dobu zvednul hlavu od rozpisu, že se dá mávat bočním okénkem i na lidi, proti kterým jedete, že škodovka když brzdí, tak opravdu zpomaluje, že když jede jako po kolejích, tak že to je vlastně špatně a že když jde odzadu ten pekelnej bengál, tak že to je dobře.

Obrazek

Trochu nás potrápil kolísající volnoběh, takže jsme občas měli otáčky jako WRCo na startu do vložky, ale jinak technika pracovala naprosto spolehlivě, jednou se preventivně odvzdušňovalo, jednou přetahovaly kola a odpouštěl tlak z gum.

Kolikrát jsem se při čtení ztratil a kolikrát zpozdil, na to se zeptejte Petra, snažil jsem se poradit, co jsem věděl, ale především jsem si užil krásnou sobotu na sedadle, kde jsem už od roku 1992 neseděl a této nové zkušenosti nelituju. Začínám tak trochu chápat ty naše spolujezdce. Petr se mě třeba zeptal: "Kolik máme ještě času na výjezd ze servisu?" a já se otočil za sebe a řekl: "Mílo, kolik máme.... "... Míla nikde, teď jsem JÁ spolujezdec, teď to musím vědět JÁ."

Konec Hnátovy zpovědi.

Obrazek

Posádka Petr Stibor - Jiří Donát zajížděla ve své třídě stabilně 5. časy a v cíli z toho bylo pěkné 4. místo ve třídě H3.

Balů ještě před soutěží: " Po prasklém brzdovém bubnu na rallye IC WEST , jsem přesvědčen, že jakákoliv závada, která se nikdy nikomu nestala se vyskytne právě jen u mne..." 

Ano, bylo, nebylo. Sliby jsou od toho, aby se plnily. Myslím, že Jirkovy obavy bych označil jako sudé , nebylo třeba se obávat. Každopádně neviděl bych to tak černě, jak tady někde  popisuje. Opak je pravdou. Pod jeho taktovkou se mi jelo velice dobře, snažil jsem se opravit všechny moje chyby, na které mne díky jeho dlouholetým zkušenostem upozornil, zdravě mne nabudil a snažil se mne v určitých partiích trati zrychlit, což se mu poměrně dařilo. Neztratil se ani jednou, jen myslím že dvakrát se nepatrně opozdil, ale naštěstí v úseku, kde to nebyl problém, který by vedl ke krizovce. Myslím, že jsem ho i v některých úsecích svezl po škodovácku, mám pocit, že se mi povedlo několik , tuším dvě, zatáček projet plynulým smykem přes celou šířku silnice a dle toho, jak píše z toho měl stejný pocit, jako já před rokem v opačném gardu.

Balů, v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re spolujezdci

(Hnáta, 3. 11. 2008 8:37)

To jsem byl pouze já a taky jsem tě na ten příspěvek osobním rozhovorem v Michli připravil...že to bylo jako z legrace..., no asi to moc legrační nebylo.:-)

spolujezdci

(teta Lin, 2. 11. 2008 15:28)

Tak já už fakt nevim. Vždyť jstemne odkázali ke sporáku. :-)

Re spolujezdci

(Hnáta, 2. 11. 2008 11:56)

Zanecháme si podobnou diskusi do mejlů, oficiálně se nic neděje, nikdo neutíká, nikdo neprchá. Pokud by se nějaké náznaky v budoucnu staly, budeme o tom hovořit na schůzkách a v mejlech. Sezóna končí, všichni jsme tak trochu nervózní jak zakončíme svá letošní bodování, takže zachovejme klid.

Re nápad

(Hnáta, 31. 10. 2008 14:22)

Teta...to odporuje mé teorii o specializaci jednotlivých členů RT. Já jsem pro obecnou všestrannost co se týče servisu, cateringu a celé práce kolem závodů, aby mohl každý zastoupit každého, ale nevěřím tomu, že může být dobrý jezdec a zároveň dobrý spolujezdec a že se může nějak výkonnostně vyvíjet. Tyto dvě polohy by měly být striktně odděleny: jezdec by se měl soustředit na to točení kolečkem a měl by sám, ale i s pomocí týmu pracovat na svém výkonnostním růstu - prostě specialista na točení kolečkem. A se spolujezdcem by to měly být podobné, měl by pracovat na růstu coby spolujezdec - specialista na čtení. Věřím, že jezdec může být dobrý spolujezdec ( Balů mne o tom přesvědčil loni ), ale nemůžeme z toho udělat program. Náš tým potřebuje kvalitní jezdce a vynikající spolujezdce, a k tomu vede pouze cesta přísné specializace na své úkoly.

nápad

(teta Lin, 30. 10. 2008 13:56)

no - vzhledem k tomu, že vám spolujezdci tak trochu utíkají, (protože to časově nezvládají-například já), nebylo by dobré se domluvit a udělat jeden super tým a střídat se? Jednou ten a podruhé zas druhý? Budou bezva zážitky a určitě i dobré umístění :-)

To všici

(Pinďa, 27. 10. 2008 18:37)

Nechce jet za rok někdo se mnou?

To Balů

(Hnáta, 27. 10. 2008 14:00)

...ale před rokem, to se mi to slibovalo, to jsem si říkal, to je ještě daleko, to je vlastně za rok, první nervozita mě popadla hned po Kramolínu, to už to nebylo ani 14 dní!

To Hnáta

(Balů, 27. 10. 2008 13:36)

Na pesimismus a nizké sebevědomí jsem tu já, tak se mi do toho nemontuj, vše bylo perfektní, včetně Tebe, Ty vejre.

Jak to viděl spolujezdec

(Hnáta, 27. 10. 2008 9:12)

Rád bych poděkoval Petrovi, že se mnou zacházel slušně, nekřičel na mě i když jsem tolikrát kňoural, že mě tlaší sluchátko intercomu do ucha. Jinak všechno perfektní - až na mě.

Jak to viděl jezdec

(Balů, 27. 10. 2008 8:54)

Tímto bych rád poděkoval za projevenou Jirkovu odvahu, že si se mnou sedl na horké sedadlo, Za sebe mohu říct, že jsem si sobotu opravdu po dlouhé době užil, snad jen trochu mne rozhodily odpolední záseky a neustále čekání na startu a již jsem druhou polovinu soutěže nejel v pohodě, konec konců na čase to bylo vidět. Poněkud horší zážitek jsem zažil po zvěřejnění výsledků až do jejich vyhlášení, ale o tom bych se tady nezmiňoval. Pochvalu před rozvinutou zástavou uděluji Pinďovi za perfektní catering a Dejmalovi za bezchybný servis.