Jdi na obsah Jdi na menu
 


MATRIX M.V. Rallye Kostelec nad Orlicí 1. - 2. srpna 2008

2. 7. 2008

ObrazekPrvní víkend v srpnu proběhlo třetí kolo šampionátu Rallye Cup 2008. Tentokrát se jelo v Orlických horách - v okolí Kostelce nad Orlicí. Zajímavostí byla 1. RZ, která se jela v pátek navečer jako městská rychlostní zkouška za velkého zájmu diváků, médií i nepřejících lidí. Navázala na ní 2. RZ po trase testovacího úseku rodiny Kopeckých. Obě byly velice krátké, takže se v pátek odjelo cca 6 ostrých kilometrů. Svůj účel však oba testy splnily po stránce prezentace nové soutěže divákům.

Obrazek

Oba vozy ( Trabant WRC a Moskvič ) dokončily pátek bez problémů, WRC na 44. místě absolutně a Moskvič na místě 46.

Obrazek

V sobotu byly na programu 2 RZ, každá dvakrát ( nejdříve směrem z Kostelce do Lhoty u Potštějna a odpoledne opačně). Ve třetím testu jsme zajeli 42. a 43. čas a ve čtvrtém 40. a 41. Ve startovním poli probíhal velký odpad na technické problémy. Bohužel v pátém testu se tyto problémy nevyhnuly ani nám a na zhruba 4. kilometru se podívala  na dění kolem sebe zvědavá ojnice. Čest našeho týmu tedy zachraňoval pouze Moskvič. Soutěž dokončil na celkově 33. (!!!) místě a vyhrál kategorii pravidelnosti P5.

Obrazek

Hnáta: " Původně bylo v plánu u WRC vyzkoušet nový čtyřkanál, avšak v neděli ( 27.7. ) nastaly neočekávané problémy při spasování s převodovkou, které nebyly jednoduše odstranitelné. Takže jsme použili starý motor z Lážovic, který však už od druhého testu nepodával patřičný výkon. Snažili jsme se dojet "na údržbu", alespoň na body, ale v pátém testu ve stoupání od Chlínek zkolabovalo spodní ojniční ložisko na druhém válci, utrhla se ojnice a prorazila karter. S odstupem času je mi jasné, že jsme měli v pátečním večerním servisu preventivně motor vyměnit. Problémy v pátek však nebyly tak markantní - přisuzovali jsme je chybně elektronice - a k rozpadnutí klikovky došlo v sobotu na pátém testu velice náhle a bez většího upozornění předem. Na příští podnik RC použijeme připravený čtyřkanál a rozebrání a podrobný rozbor poškozeného motoru je plánováno až na prosinec letošního roku. O nastavení nového motoru toho nevíme mnoho a starší "setupy" neexistují. V srpnu bude nutno uspořádat minimálně jeden jednodenní test.

VPRC nasazeno na Kostelec nebylo. Posunutí termínu soutěže udělalo čáru přes rozpočet oběma členům posádky ( Balů a Teta Lin ) a dovolená se již nedala přesunout. Hledali jsme náhradní řešení ( náhradní spolujezdec, přeprava jezdce pouze do Kostelce prakticky na start atd. ), ale nepodařilo se najít schůdné řešení. Tři z možných spolujezdců jsou ve Finsku a Balů na Moravě. Bodová ztráta VPRC z tohoto podniku bude možná v závěru sezóny velice chybět...

Moskvič mi udělal radost. Je faktem, že kategorie pravidelnosti nebyla obsazena, a tak se jednalo především o dojetí. Bodově se však vyhoupli na druhé místo v celkové klasifikaci a svým svérázným přístupem reprezentovali náš tým. Pro další podnik mají připraveny různé drobné technické inovace, které se týkají především zpřesnění měření času, takže je možné, že koncem roku budeme příjemně překvapeni...

Podle zpráv z Kamenice neuspěla ani naše nejmladší posádka a v prvním testu po cca 80 metrech skončila na převodovku, kterou zdevastoval ulomený zub ze stálého převodu."

 

Náhledy fotografií ze složky Kostelec

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re Kolko

(Hnáta, 8. 7. 2008 7:49)

Ohledně Kostelce jsme ještě neměli poradu. Projednali jsme zatím účast HRT na Kamenici, kde pojede Mládě s Dejmalem.
Takže Kostelec zatím pouze neoficiálně: Pinďa se Standou ( Moskvič ), Balů s Tetou Lin ( VPRC ) a Hnáta s Pytlákem ( WRC ). Pokud se ( kvůli dovoleným ) podaří, bude jasno již tento víkend.

Kolko

(maevad, 7. 7. 2008 19:42)

Kolik posádek od HRT se chystá do Kostelce?