Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pongratz rallye Kralovice 2008 - šestý podnik Rallye Cupu

10. 11. 2008

Závěrečným podnikem letošního premiérového Rallye Cupu se ve dnech 14. až 15. listopadu stala kralovická Pongratz rallye. Za náš tým se jí zúčastnily dvě posádky aspirující na celkové třetí místo ve svých třídách ( H1 a P5 ) :  Jiří Donát - Miloslav Říha na T601 WRC 6V a smíšená posádka Emil Makal - Petr Stibor na Moskviči 412.

Harmonogram soutěže sliboval velice náročnou a dlouhou soutěž rozloženou do večerního pátku a celé soboty. Vzhledem k očekávaným klimatickým podmínkám se tento program jevil jako ještě těžší. V pátek večer nakonec bylo sucho, což jsme s povděkem kvitovali a v sobotu bylo až nad očekávání hezky slunečno ( i když chladno ). Zvláště ve WRC bylo velice mrazivo - absentuje zde totiž jakékoliv topení a posádka si musí prostor kabiny zadýchat. 

Obrazek

Hnáta:"Z důvodů pracovního vytížení jsem v pátek dojížděl přímo do servisky a přijel jsem cca půl hodiny před slavnostním startem do soutěže. V pátečním plánu figurovalo jako hlavní věc stůj co stůj vyzkoušet čtyřkanál. Páteční pořadatelské rozhodnutí / z důvodů nehody na prvním testu / nám nakonec velice pomohlo. Z původních čtyřech testů se jel pouze jeden. Ten jsme absolvovali s velkými technickými problémy pouze na jeden válec a získali na něm ztrátu asi 3 minuty oproti špičce naší třídy. Rozhodnutí o výměně agregátu se jevilo jako více než důvodné. Po dojetí do servisní zóny - něco kolem jedenácté hodiny - jsme agregát vyměnili za náhradní ( "kramolínský" ). Sobotu jsme absolvovali bez technických problémů a díky ještě větším problémům posádky Rejchrt-Mariánek jsme dojeli na třetím místě ve třídě a zároveň na celkovém třetím místě v šampionátu Rallye Cup 2008."

Balů se z jezdce přeorientoval na spolujezdce a měl za úkol co nejlépe odnavigovat Pinďu, aby získali 3. místo v šampionátu ve třídě pravidelnosti. Jistě vám o svých zážitcích ještě mnohé napíše. Před startem se nechal slyšet... 

"Je to pro mne neobvyklá situace, většinou se snažím dojet do cíle co nejrychleji ( i když to tak nevypadá) a teď musíme dojet s nejmenší odchylkou od stanoveného času a ještě to musím já hlídat...", řekl před soutěží Balů. " Jen doufám, že číslice jsou na stopkách dostatečně veliké, abych je vůbec přečetl..."

***

Zážitky spolujezdce v takovém voze, jako je "Moskvich" jsou nepopsatelné. V první řadě oproti většině závodních vozů topí. To je plus, obrovské, bohužel jediné. Náklony v zatáčkách jsou obrovské, neustále se pohybujete v rozmezí 45 stupňů. Jak říkal Pinďa, Moskal se nakloní tolik, co mu dovolí práh vozu, o který se opře o zem. Je s podivem, že kola při těchto náklonech zůstávají všechna na zemi. No a co se týká jízdy pravidelnosti, poznal jsem, že i s kuchyňskými minutkami lze dosáhnout co nejmenšího rozdílu v čase, oproti ostatním posádkám, které mají několik stopek řízenými satelitem a řídícím střediskem NASA v "Hjůstnu". Jen mne po přečtení výsledků zarazily rozdíly ve dvou RZ, dle - podle mne a co nám zapsali do JV - takové rozhodně nebyly, ale to bylo již po vyhlášení a asi bych se tím nezabýval . Jen pro příklad, kdy jsme v jedné RZ měli nulový čas dle zápisu do JV a ve výsledcích bylo 180 trestných minut mi přijde jako nesmysl...( 1 bod =0,1 s) 

Obrazek

Máme za sebou první ročník Rallye Cupu. Přestože zde chyběla jednotná mediální rovina ( Erzetky versus Kostelecká ), dá se říci, že první ročník naznačil životaschopnost a smysluplnost tohoto počinu. Je třeba některé věci vylepšit ( výsledky - počítání, jednotná penalizace retardérů, oprava a zveřejňování výsledovky po protestech, včasné zveřejňování časů, důstojný závěrečný ceremoniál ), ale to je tak vždy, když něco začíná a většinou se to podaří do dalšího ročníku odstranit. Hodnocení letošního RC a našeho účinkování na něm si necháme pro samostatný článek.

http://rallye.marionetta.cz/

 

Náhledy fotografií ze složky Rallye Pongratz Kralovice 2008

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář