Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rally Sliperry Sosnová 2008

2. 11. 2008
Je sobota ráno 1. listopadu. Nad Autodromem v Sosnové se pomalu zvedá mlha a nebe slibuje slunečné počasí po celý den. Depo se postupně plní závodůchtivými amatérskými jezdci a jejich závodními stroji. Chystají se na boje v závěrečném šestém kole 1. ročníku Rally Sliperry Cupu, který se vyjímečně pojede týden před Setkáním mistrů na již postavené a připravené trati pro paralelní závody.

K registraci se dostavili všichni předem přihlášení jezdci, a tak nic nebránilo tomu, aby se úderem desáté mohla začít krátká rozprava a po ní samotný závod. V plánu byly celkem čtyři měřené jízdy a po nich pak jako bonus paralelní vyřazovací závody dvojic.

První jízda začala. Startér posílá na trať jedno auto za druhým až do osudného startovního čísla 211. Jeho pilot Jaroslav Kubata nezvládl při výjezdu z cílové rovinky dobrždění před levou velmi kluzkou zatáčkou a vůz naráží do betonových bloků vymezujících trať. Několik z nich rozrazí a jeden se dostává pod vůz, kde proráží palivovu nádrž. V mžiku se její obsah vylévá na asfalt a pravděpodobně od rozpáleného výfuku vznítí. V jediném okamžiku se celý vůz ocitá ve žhavém pekle plamenů. Nešťastná posádka tak tak vyskočí z hořícího vozu a zachraňuje holý život. Opravdu holý, protože společně s vozem hoří uvnitř i veškeré její osobní věci jako jsou oblečení, peníze, doklady, mobilní telefony atd.

Obrazek

Po několika minutách na místo havárie dorazí výjezdová jednotka hasičského záchranného sboru z České Lípy, která v krátké době vůz a pod ním hořící asfalt uhasí. Poté musí být vrak vozu, jímž byl ještě před malou chvílí Ford Siera, odklizen, všechny betonové bloky jsou usazeny na svá místa  a trať očištěna od zbytků vozu a střepů. Hasiči opouštějí místo požáru a první jízda může pokračovat. Netrvá to však dlouho a v téže zatáčce havaruje další posádka startovního čísla 139. Naštěstí tentokrát se vše obejde bez větších komplikací. Odnáší to jen pravá přední část vozu a ten je posléze z tratě odtažen. Betonové bloky jsou opět usazeny na svá místa. První jízda může znovu pokračovat.

Po první ihned navazuje druhá. Posádky si již na kluzkou a nebezpečnou zatáčku dávají pozor a další kolize se tedy závodům vyhýbají. Nakonec se z časových důvodů uskuteční jen třetí jízda a ta je zároveň poslední soutěžní jízdou letošního poháru. Po ní už se mohou posádky jen těšit na velmi atraktivní paralelní jízdy dvojic?

Ty začínají zhruba po 45 minutách po přestavbě trati na paralelní závod. Pořadatel rallymania.cz pouští na trať vždy dvě dvojice současně, a tak je autodrom zaplněn čtyřmi vozy, a posádky se rychle střídají. Jízdy pokračují až do setmění, kdy musí být z bezpečnostních důvodů ukončeny.

Na programu dne již zůstávají pouze dva body. Vyhlášení výsledků a vítězů dnešního klání a poté vyhlášení vítězů celého cupu. S těmi se můžeme seznámit na webových stránkách pořadatele.

Převzato z http://czech.rallyfans.info/content/6-kolo-rally-sliperry-sosnova

Závodu se také zůčastnil Džarda Kubata na vypůjčeném Swiftu , bez větších ůspěchů, a jako předjezdec Pinďa Makal na Moskviči.

 

Náhledy fotografií ze složky Rallye Sliperry Sosnová.

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář