Jdi na obsah Jdi na menu
 


IC WEST Historic Nostalgie Rallye 2010

3. 10. 2010

Obrazek

V neděli 17. října se mezi obcemi Tchořovice a Pole ( na Blatensku ) jel další z ročníků tzv. "Kramolína" pod názvem IC WEST Historic Nostalgie Rallye 2010. Letos se soutěž uskutečnila po dlouhé době mimo Rallye Cup, ale jako součást Valečkova seriálu Rallye Show.

K účasti se přihlásila posádka Hnáta - Pytlák s vypůjčeným vozem Trabant specifikace S600 od Michala Rejchrta. Po nutných úpravách a změnách v ovládání a nastavení se posádka krátce svezla na letištní ploše, a jak se později ukázalo - hned v první RZ - tuto část přípravy notně podcenila.

ObrazekObrazek

Obr.1: Hnáta: "Kam ten nový cedník na nudle pověsím?"

Obr.2: Pytlák: "To jede jako kráva..."

Hnáta: " Začali jsme s velkým respektem jak k autu, tak k povrchu. Ráno jsme uvažovali, že na první RZ obujeme pro jistotu mokré. Trať ale díky slabému větru rychle osychala, tak jsme šli hned od začátku do suchých. S autem jsem měl najeto něco kolem třech kilometrů po betonu, tak jsme si řekli, že začneme pomaleji, ale  při 48 km RZ nemůžete zase tak nějak extra pomalu. Nicméně se nám první RZ vůbec nepovedla a udělali jsme až 6. čas ve třídě."

Obrazek

Zastupující vedoucí Balů, šéfmechanik Michal Rejchrt a dokumentarista a kuchař Dandy podpořili posádku, stanovili míry zrychlování ( cca 15 sec na každou RZ ) a výsledky se již od 2. rychlostky podstatně zlepšovaly. Díky problémům Kubeše se podařilo ve druhém testu zajet 3. čas za hvězdnými jízdami Formánka a Kotka, čímž se posádka dostala na 4. místo průběžného pořadí za Formánka, Kotka a Zajíce. Ve třetím testu se podařilo přidat další 3. čas, Hnáta s Pytlákem přeskočili Zajíce o 4,6 sec a dostali se na průběžné třetí místo. Za nimi Zajíc ( + 4,6 sec ), Hausdorf ( + 10 sec ) a další, kteří již těžko mohli ovlivnit pořadí vpředu.

Obrazek

Po polední pauze se směr testu obrátil, což vždy přivodí některé nemilé skutečnosti ( např. bláto vytahané ze zatáček se vlastně dostane do brzdných míst před zatáčkami ). Zřejmě i tato skutečnost měla vliv na výkon posádky.

Obrazek

Hnáta: " Potřebovali jsme držet tempo a ještě trochu zrychlit, abychom za zády udrželi Radka Zajíce, odstup byl minimální a bylo nám jasné, že určitě zatáhne. Zezačátku to šlo dobře, ale po výjezdu z lesa jsme si asi nabalili trochu toho černého mazlavého na gumy a v pravé 5 dlouhé jsme ztratili na zadku trakci a dostali se mimo trať. Naštěstí v té vysoké trávě nic nebylo, takže jsme dostali do kabiny dávku bodláků a trávy, ale než se mi podařilo odřadit na dvojku, tak tam byl marný pokus na trojku a než jsme se dostali znovu do tempa, tak jsme tam docela hodně prodělali. Naštěstí se nám podařilo za zády udržet Hausdorfa."

Obrazek

Obr.3: Michal se skvěle staral o auto mezi jednotlivými testy.

Pátá rychlostka znamenala konec pro neuvěřitelně rychlého Michala Kotka, když mu upadl konektor od snímače otáček. Naše posádka zajela 2. čas ve třídě ( vlastně 2. až 3., protože totožný čas měl Zajíc ) a zůstala se ztrátou 4,5 sec na Zajíce na 3. místě průběžně. Šestý test  byl poslední možností jak se dostat před Zajíce, ale 4,5 sec je v tak vyrovnaných výkonech strašně moc.

Hnáta: " Čekali jsme na chybu Radka Zajíce, ale ten jí neudělal. Naopak, problémy jsme měli my sami, když jsme v retardéru  pod lesem vysekli hodiny a nakonec jsme byli rádi, že jsme dokončili závod na bedně. Od třetího testu na nás tlačil Hausdorf a nakonec - díky našim chybám - za námi skončil na 4. místě se ztrátou pouhých 1,8 sec.

Chtěl bych touto cestou moc poděkovat Michalovi Rejchrtovi za zapůjčení skvělého auta.

Obrazek

Obr. 4: Michal.

Je vidět, že vozy Trabant specifikace S 600 z Liberce jsou opravdu na vysoké technické úrovni, zvláštní ocenění si zasluhuje vhodně odstupňovaná převodovka s příjemnou špérou a motor, který se točí do neskutečných otáček. Ve srovnání s naší stárnoucí WRC technikou je S 600 o notně větší krok dál. Jsem nabitý dojmy i nápady, které mne motivují k další práci na WRC. "

stránky pořadatele: www.rkha.cz

startovní listina: http://www.rkha.cz/akce/nostalgia10/seznam_2010.pdf

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

omluva

(sýkorka, 25. 10. 2010 12:01)

bohužel to nevyšlo,finišuju se stěhováním a jsem závislá na sousedce jak má ona čas,omlouvám se.Na druhou stranu když tam nejsem tak bodujete :-),nevím nevím asi na vás mám špatný vliv :-(

Re gratulace

(Hnáta, 20. 10. 2010 7:40)

Sýkorko, díky, ale proč jsi nepřijela, když´s to avizovala?

Není zač

(Michal R. RKL, 19. 10. 2010 20:23)

Nazdar kluci.Za půjčení vůbec není třeba děkovat.Náhodou to byl pěkný víkend a myslím že po roce za volantem pujčenýho auta to byl hodně dobrý výkon.Zdarec a doufám,že se uvidíme na STŘELE.

gratulace

(Sýkorka, 19. 10. 2010 18:25)

Gratuluju kluci

Poděkování

(Hnáta, 19. 10. 2010 13:14)

Chtěl bych ještě poděkovat celému realizačnímu týmu, který se zúčastnil Kramolína, za podporu, kterou jsme s Pytlákem potřebovali, za moudré rady zastupujícího vedoucího Balů a za pozitivní motivaci ke zrychlování od všech. Moje díky největší Michalovi R. !!!

Výkon posádky

(Balů, 19. 10. 2010 7:23)

Myslím a nebudu asi sám a tady bych s Tebou Jirko nesouhlasil, že důvodem 3.místa nabyla příprava před startem, ale že se projevil fakt, že posádka jela tento rok vůbec prvně s Trabantem a ještě k tomu půjčeným, což jistě svazovalo ruce. Ukázalo se, že jet rychle s Trabantem se dá, jen by to chtělo změnit filosofii přípravy, opustit zažité skostnatělé metody úprav a vykročit do 21.století. Jak trval zbytečně dlouho přechod z milovaných 6 V na běžných 12. Do síně zašlé slávy uložit karburátory Jikov a přejít konečně na to, co již leta jezdí konkurence a dalo by se pokračovat. Snad toto svezení byl pro Tebe dodtatečný impuls tím správným směrem. Tímto bych ještě jednou rád poděkoval Michalovi za zapůjčení špičkové techniky a věřím, že to bude mít kladný a hlavně dostatečný vliv na Jirku. Petr

už se těšíme :-)

(Dandy, 3. 10. 2010 22:44)

GO TRABI GO !!!