Jdi na obsah Jdi na menu
 


XII. Pongratz rallye Střela - 1. soutěž Rallye Cupu 2011

19. 4. 2011

23. dubna se jel v okolí města Žihle první podnik letošního seriálu Rallye Cup. Zúčastnili jsme se jej se Škodou 1000 MB RCC, nově však ve skupině H2 s novým motorem odpovídajícím této kategorii.

pongrbalu2.jpg

Sobotní test motoru, který předcházel bezprostředně před závodem dopadl dobře. Ještě v týdnu se ladilo otryskování a zapalování, takže prakticky těsně před vlastní soutěží se došlo k takřka finálním hodnotám. Věřili jsme však, že vynaložená námaha a peníze budou korunovány úspěšným dokončením soutěže. Naše očekávání však bylo příjemně překonáno.

Ve čtvrtek večer jsme se přesunuli z Prahy do místa ubytování - tradičně Ve Mlejně v Kožlanech, kde jsme měli ubytovací zázemí až do nedělního rána. Společně s naším týmem tam byl ubytován i RKL Liberec a tým Jiří Formánek, který však přijel až v pátek ráno.

Formální přejímka na soutěž proběhla v penzionu Nový dvůr, technické přejímky na letišti.

Servisní zóna na silnici Rabštejn - Žihle byla otevřena až v sobotu v 7 hodin ráno.

Páteční technická přejímka spojená s testováním vozidel pro Rallye Cup proběhla na letišti u obce Hluboká. Tři techničtí komisaři / Šimík, Pavlíček a Donát - ano, posledně jmenovaný byl náš týmový vedoucí Hnáta / převzali všechna přihlášená vozidla bez větších technických problémů.

pongrbalu1.jpg

Balů : '' Na najíždění byla trat´ zvolena dobře, jelo se pouze jedním směrem bez velkých přejezdů. Po prvním seznámením s tratí jsme začali mít obavy o vůz jako takový, o pneumatikách nemluvě. Obrovské výtluky zasypané makadamem nevěstily pro nás historiky nic dobrého, protože tradičně jezdíme na konci pole a trať bude již dost vyházená a rozbitá. Pak jsem na letišti ještě ve volném čase do rozpravy lehce doladili karburátor a čekali, co nový ještě syrový motor zítra vydrží.''

zihle-2011.jpg

''Ráno se, bohužel díky stupidním aktivistům, start opozdil o víc jak hodinu. Pokud někdo protestuje proti "ničení" přírody závodními auty tím, že porazí vzrostlé stromy přes cestu, sami si asi uděláte obrázek, kdo poškodil přírodu víc. Nemluvě o těžařích, kteří v lese napáchají daleko víc škody, než 50 aut jedoucích po od nich rozbité silnici, kterou už ani víc rozbít nemohly. Začali jsme opatrně s předsevzetím, že musíme dojet, auto nepoškodit a hlavně nový motor. Omezovač otáček na 5000 a víc ani náhodou.Motor se zvolna usazoval, každým kolem jel lépe a v poslední RZ jsem dokonce přidržel k 6000 otáčkám... a šel by ochotně dál. Vypadá to že by se motor mohl povést a do budoucna dobře fungovat. Problém nebyl ani s vodou, olejem či karburací. Na to , že týden před závodem byl ještě rozeset po ponku v několika částech vše dopadlo velice dobře.''

zihle-2-2011.jpg

Závod se od začátku začal vyvíjet nečekaně pro naše barvy. Halady se hned na první vložce dost dobře nevešel na silnici a vysekl parádní hodiny zakončené menším požárem motorového prostoru. Rejchrt s Trabantem zadřel motor pár desítek metrů před cílem testu, Pavelek se žigulem jel velice pomalu na tři válce. Srnka se stopětadvacítkou začal v duchu svého jména lehce a rychle ujíždět ostatním a stačil mu pouze Novák.

 Pořadí po prvním testu:

1. až 2. Srnka, Š 125, 11.02;  Novák, Š 1000 MB, 11.02;  3. Formánek, Trabant 601, 11.07; 4. Balů, Š 1000 MB, 11.52;  5. Halady, Š 120, 14.13

Ve druhém testu zatáhl Formánek tak, že zajel druhý čas jenom 4 sec za Srnkou, dále Novák, Halady a Balů. Třetí test byl kvůli velké ráně mezi A4 zrušen. Na 4. testu zajel Formánek opět druhý čas pouze 1,5 sec za Srnkou a smazal odskok Nováka a dostal se až těsně za něj. Dále následovali: Halady, Balů. A přišel zlomový 5. test...

pongrfor1.jpg

Hnáta ( spolujezdec Jiřího Formánka ):'' Jirka ( Formánek ) jel od začátku velice pěkně, chybou pořadatele bylo, že jsme neměli k dispozici časy ve stopkách jednotlivých testů, takže jsme vlastně nevěděli, jak na tom průběžně jsme. Po čtvrtém testu jsme dali hlavy dohromady ( v domnění, že jsme třetí těsně za Novákem, byli jsme však ve stejné vteřině s Novákem, ale to jsme nevěděli ) a zvolili jsme taktiku pro třetí kolo ve smyslu lepší 3. flek v hrsti, než pro 2. místo riskovat defekt pneumatiky a neobhájit tím bednu. Osud však rozhodl za nás, když se nám při odjezdu ze servisu ulila svíčka. Teprve chvilku před startem bylo vidět na teploměrech, že se jedná o první válec a Jirka narychlo svíčku vyměnil. Všechno se stihlo a vypadalo to slibně. K mému překvapení Jirka odstartoval do testu jiným způsobem, než jsem v duchu stanovené taktiky čekal a od prvních metrů 5. testu bylo jasné, že se chce pokusit o stíhací jízdu Nováka. Ač jsme nevěděli kolik máme na Nováka ztrátu, pustil se do toho. V tu chvíli byl Novák před námi o 0,2 sec !!!, ale to jsme nevěděli. Bohužel rallyoví bohové při nás nestáli a zhruba po půl kilometru se znovu ulila svíčka. V retardéru u Sklárny jí Jirka měnil. Jeden z diváků, shodou okolností bývalý soutěžák Jiří Holler, nás upozornil, že máme defekt pravé zadní pneumatiky. Nastala honička s časem, kdy bylo nutno přezout a vyměnit svíčku...a pokusit se ztrátu dohnat. Zbytek vložky mě mrzelo, že jsem musel číst, protože to, co se dělo před autem, to jsem za svých 26 soutěžáckých let ještě nezažil. Snažil jsem se neudělat chybu v diktátu, protože to nebyla jízda, to byl let...''

V 5. testu posádka Formánek - Donát díky defektu a výměně svíčky ztratila více než 6 minut a i když v 6. testu opět zajeli 2. čas pouze 2 sec za Srnkou, na lepší než 5. místo v H1H2 to nestačilo.

Posádka Balů - Dandy dojela nakonec na 3. místě ve sloučené třídě H1H2 a připsala si první  body do hodnocení šampionátu v H2.

pongrbalu3.jpg

Balů: '' S výsledkem - vzhledem k okolnostem - jsme spokojeni, je třeba ještě doladit pár věcí, aby na příští podnik, který se jede za dva měsíce byl vůz připraven tak, aby plně konkuroval vozům ve své třídě.''

pongrform2.jpg

Hnáta: '' Chtěl bych poděkovat Jirkovi za životní zážitek, hodně jsem se ztrácel v rozpisu, takže jsem nebyl tím správným přínosem pro dobrý výsledek. Jirka je však pan jezdec a dokázal i při mých výpadcích jet s neuvěřitelným nasazením a citem pro věc. Díky, Jirko, jestli budeš potřebovat na Litoměřicích, rád se svezu, snad už mi to půjde líp.''

 

pse_a_60_stibor_1.jpg

 

Za tým mohu říci, že jsme dosáhli konečně hmatatelného výsledku. Z nedostatku podvozku pro H3 jsme udělali přednost pro H2. Paradoxně to vypadá, že tato nová dvanáctka na tom bude výkonově lépe než loňská třináctka.**Naší posádce Balů - Dandy přeji další skvělé výsledky zakončené výrazným úspěchem v celkovém hodnocení letošního Rallye Cupu.

Hnáta a Balů v.r.

** Navzdory své skromnosti bych rád uvedl jméno úpravce motoru, jmenuji se Stibor, ne Ctibor,protože v tomto se často chybuje, to jen pro upřesnění

 Ještě pro info dosažené časy:

Srnka:   11:02;    4:38,5;    4:39,8;    10:38;    4:30

Novák:  11:02;    4:44;    4:44,6;    10:57;    4:40,6

Balů:     11:52;    4:54,1;    5:02,1;    11:47;    4:56,6

Halady: 14:13;    4:48,3;    4:48,3;    11:07;    4:43,4

Formánek:  11:07;    4:42,7;    4:41,1;    17:10;    4:32

 p1070655.jpg

Edit: vložen on-board posádky Balů-Dandy:

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

žihle 2011

(Jiří Formánek, 26. 4. 2011 18:51)

ahoj Jirko,tak strašné to s tím ztrácením v rozpisu zase nebylo, problém byl spíš s tím, že nám od rz 1 vlastně nešel intercom, to asi byly ty vteřiny co nám chyběly na srnku, jinak to až na ten makadam bylo super, dík za spolupráci.
JF

Re: žihle 2011

(Hnáta, 26. 4. 2011 20:29)

To, že jsem postupně ztrácel hlas a zdokonaloval se v gestikulaci,např. jak ukázat ''šestku'' jednou rukou, nemění nic na tom, že jsem se ztrácel především v jedničkách, bylo to holt hodně technické, třeba na takových loňských Litoměřicích bych se cítil na bezchybnost.

komentář

(Petr Novák, 25. 4. 2011 20:36)

Super článek. P.S. Pro mne to byla krásná premiera po 10 letech.

Re: komentář

(Dandy, 25. 4. 2011 21:14)

No na tu premiéru Ti to Petře jelo sakra rychle :-)