Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. místo v H5 na XV. Radouňské rallye 2021

S potěšením Vám, čtenářům, mohu sdělit, že Dan s Verčou  na  Radouňské rallye doslova vybojovali 3. místo v H5 ( třída Favoritů ). Favorit dostal letos do vínku obsáhlou repasi motoru, převodovky a brzd a přestože nebylo dost času na záběh a doladění, třetí místo nás všechny potěšilo.

Ve večerní části si spolehlivě drželi třetí flek až do chvíle, kdy  se odporoučelo čidlo tlaku oleje a v nastalé nervozitě se nepodařilo bez penalizace projet jeden retardér. Prakticky od tohoto okamžiku se situace dost podstatně zkomplikovala. Na čtvrtém místě jedoucí slečna Kožmínová ( dcera slavného jezdce ) sice jela svou první soutěž v životě, nicméně geny se nezapřou - bojovala jak lvice - a během soboty, kdy nám začal vadnout motor, zatáhla a odsunula Dana na čtvrté místo. Dan se snažil vyrovnávat, ale šlo to velice pomalu a už to vypadalo, že se nám to nepodaří. Kožmínová díky zkušenému spolujezdci ( Eduard Perski - 170 zdokladovaných spolujezdeckých startů na rallye ) jí s určitostí vysvětlil o co nám jde a tlačil na ní, ať drobný náskok v každém případě udrží. V posledním servisu před posledním rychlostním testem to bylo o 4,6 sec pro Kožmínovou. Protože taky nejsme žádní zelenáči, zvolili jsme proto hokejovou taktiku ( bez brankáře ). Dan chtěl mít před posledním testem 15 litrů benzínu, dostal jen 5. Vyházeli jsme mu z auta plno zbytečností ( rezervu, zvedák, nářadí...) a dostal příkaz podhustit si zadní pneumatiky o 0,1 atm. Potom jsme jim popřáli ať se snaží a oni vyrazili společně s mobilním doprovodem.

radoun2021.jpg

V této věci bych rád upozornil, že vše, co jsme na Favoritu pro poslední test provedli, bylo plně v rámci platných ZU,  technických předpisů i silničního zákona. Co se týče především rezervního kola, měl Dan v patách reprezentanta "smluvního vztahu".

V cíli testu jsme čekali už jen na čas slečny Kožmínové a zjistili jsme takřka neskutečné. Po 103 km měřených testů měli oba totožný čas NA DESETINU VTEŘINY. Po chvilce nervozity však bylo jasné, že při rovnosti časů rozhoduje čas z prvního testu soutěže, a ten měl Dan o 17 sec lepší. Prostě závody jak mají být.

Do servisu se Dan vrátil na benzínové páry...

 

V ČMPR 2021 by se měly odjet tyto další podniky:

1) Moravský kras ( 1. ročník )

2) Železné hory

3) odložená Podorlická rallye

4) Kroměříž

Předpokládáme, že většinu podniků letos s Favoritem také odjedeme a vyrovnáme tím loňský výpadek. Celý realizační tým drží naší posádce palce.

Výsledky prvního podniku letošního roku najdete na:

ewrc.cz

 

zapsal Hnáta 2021 v.r.

hor7.jpg

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář