Jdi na obsah Jdi na menu
 


16. Radouňská rallye 2022 - Memoriál Františka Michálka

27. 6. 2022

O právě uplynulém víkendu ( 24. - 25.6. ) se jela již šestnáctá Radouňská rallye poprvé s podtitulkem Memoriál Františka Michálka, který jako zakladatel a zapálený propagátor letos na jaře bohužel zemřel. Opustila nás legenda automobilové rallye, bývalý aktivní jezdec a v posledních letech nezlomný organizátor a duše tradičních jihočeských rallye ať už zpočátku pod šampionátem Volného poháru, nebo později pod Českomoravským pohárem.

V pátek 24. proběhly technické přejímky a v 18:30 z rampy z Nové Včelnice vyjelo první auto na trať. Noční část měřila cca 50  ostrých kilometrů na čtyřech rychlostních zkouškách. Naše posádka Dandy Dan Zmijarov - Karel Roubíček odstarovala lehce po půl deváté za proměnlivého počasí a nastávající tmy. Během prvního kola ( 2 RZ ) se počasí natolik zhoršilo, že padal ostrý déšť, který způsoboval srážení vody na čelním skle a zalévání karburátoru a alternátoru. Chlapci odstartovali na mokrých pneumatikách, takže  se dá říci, že když nebyla možnost přezout před 2. rychlostní zkouškou, tak to byla bezpečná dobrá volba. V nočním servisu jsme museli demontovat sací talíř před karburátorem, který způsoboval mlžení čelního skla. To, že bude filtr nasávat horký vzduch z motorového prostoru, to byla věc druhořadá ( počasí bylo opravdu příšerné a déšť se stupňoval ). Po drobných úpravách a kontrole  jsme prozatím nechali alternátor bez výměny a i pneumatiky zůstaly beze změn. Druhé kolo absolvovali v lepší pohodě, přestože vnitřní ventilátor nasával vzduch z motorového prostoru, ale přece jenom si pochvalovali odstranění mlžení okna. Začala se však projevovat další závada zapalování, kterou jsme v noci nebyli schopni lokalizovat. Motor občas vynechával v tahu a pomáhal občasný poklep dlaní ( později pěstí ) do přístrojové desky. Po noční části jsme přece jenom vyměnili alternátor, protože nedobíjel naplno, ale závada s vynecháváním lokalizována nebyla. Na hotel jsme se dostali někdy kolem půl čtvrté ráno, notně zmoženi ( a zabláceni ) taháním doprovodného auta z bahna před výjezdem ze servisní zóny.

V sobotu 25. pršelo opět. Posádka pokračovala na mokrých pneumatikách a údery do přístrojové desky. V denním servise po třetím kole se počasí konečně umoudřilo, a tak jsme připravili suché pneumatiky na přezutí. Dan se však rozhodl pokračovat na mokrých, čímž si velice ztížil svoji pozici průběžně třetí posádky v kategorii H5, kde měl takřka za patami o 0,1 sec Handla. Prostě nervák až do konce... Naštěstí se vše podařilo a třetí místo udrželi o 2,4 sec před Handlem ( doteď přemýšlím o Karlových slovech ze soboty ráno, že Handla udělají - nechápu, jak to mohl takhle dopředu vědět, když v té chvíli byli průběžně pátí za Petříkem, Tůmou, Ležákem a Handlem ... a ještě nebylo jasné, že Ležák odstoupí a Handl trochu zvadne ).

Takže na závěr je nutno poblahopřát ke skvělému a velice zaslouženému výsledku a věřit, že i v celkovém hodnocení díky tomu poskočí trochu výše.

My, co jsme se vlastně nedostali ani na kukačku na trať, jsme ocenili "superspeciálku" v prostorách servisní zóny, kdy všechny posádky zoufale bojovaly s bahnem ( hlavně v nižších místech servisky ), při letošní absenci sněhu v zimě to bylo příjemné zpestření.

Díky patří nejenom posádce, ale také Dejmalovi ( šéf mechanik ), Kristýnce ( catering ) a Martinu Šimákovi ( ledový špión ).

zpracoval Hnáta v.r. 27.6.2022

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář