Kramolín 4.-5. července 2025
V sobotu 5. července se jela na legendární trati jednodenní soutěž Kramolín 2025 Rallye Stars. Přihlásili jsme se na ní s dvěma vozy: Sergej Nikšič - Hnáta se škodovkou 1000 MB B5 a Dandy - Karel Roubíček s Favoritem 136 L. Pro obě vozidla jsme měli stanoven testovací program, který nám měl potvrdit správná řešení všech inovací, které na obou vozech přes zimu vznikly. Příprava na Železné hory tím měla být ukončena.
V pátek 4.7. proběhly seznamovací jízdy a přejímky. Příjezd do centra soutěže jsme připravili však již na čtvrtek 3.7.
Letošní ročník jsem ani neplánoval, protože situace se spolujezdci a možnosti volna jezdců jsou letos velice omezená. Dandymu chybí stálý spolujezdec a pro letošek je dohodnut s Karlem jen na výše uvedené testování. Hnáta se bude muset zase naopak nechat naklonovat, aby mohl řídit na Železkách, případně navigovat na Železkách... Nejbližším plánem jsou právě Železné hory pro posádku Hnáta - Pytlák, kde by se mělo jet buď s Trabantem WRC 12V, nebo by to byla premiéra se škodovkou. Je pravdou, že u Trabanta je potřeba opravit převodovku a zkontrolovat motor a pravou zadní brzdu. Na rozdíl od toho je škodovka v současnosti prakticky dokončená na základě připomínek a návrhů po loňské Podbrdské rallye. Start Dandyho je však stále ve hvězdách.
Situace na vlastní soutěži v Kramolíně se však klasicky zkomplikovala. Copak Favorit, ten obstál na výbornou ( tedy spíše chvalitebnou ). Chlapci zajeli hezky a bylo z toho 2. místo ve třídě. Chlazení s novým chladičem se projevilo jako velice dobře použitelné a prakticky absolvovali celý závod bez potíží. Naopak se škodovkou jsme se trápili hned od druhé rychlostní zkoušky, přestávala nám řadit trojka, posléze i čtyřka. Nejdříve jsme si mysleli, že jde o poškozenou kulisu řazení, protože tam vznikla nějaká nepřesnost. Od čtvrté rychlostky ale už bylo jasné, že problém bude ve spojce, která začala při akceleraci nejdříve nepravidelně, ale čím dál více pravidelně prokluzovat. Absolvovali jsme s bídou ještě pátou rychlostku, ale poté jsme už museli škodovku odstavit do servisu, protože bychom na šestce už asi někde uvázli. Čeká nás rozebírka agregátu, vyndat motor a zjistit míru poškození. Tato oprava si vyžádá jistě nějaký čas a investice, ale rádi bychom opravu dokončili do konce srpna, aby jsme měli škodovku připravenou na podzimní část soutěží.
Tím nám vznikl trochu časový problém se Železnými horami. V úterý 8. července jede Hnáta k Jirkovi Formánkovi z Teamu 71 pro náhradní převodovku do Trabanta WRC 12V. V sobotu a v neděli se to musí přehodit a ve čtvrtek 17. vyrážíme na Železné hory. Tak snad se to podaří a zbytek prací bude na technických inženýrech týmu 18.7. v servisní zóně v Nabočanech u Hrochova Týnce. Držte nám palce...
zapsal Hnáta v.r.